Skip to main content

Pegang Babi Tak Berdosa Pegang Anak Dara Orang Berdosa







http://jiwang.org/groups-ilmiah/38148-antara-khinzir-babi-dengan-kekasih-anak-dara-orang.html

Antara Khinzir "BABI" Dengan Kekasih"ANAK DARA ORANG"




Khinzir:
Bila sentuh Kita hanya perlu samak je...
tengok tak HARAM
sentuh tak BERDOSA
tak perlu minta AMPUN DOSA...
makan je HARAM dan perlu minta AMPUN DOSA.


Kekasih:
Aurat tak dijaga, ditengok HARAM
Pegang HARAM
bila dah pegang, tak boleh samak SEPERTI KHINZIR kena minta AMPUN DOSA²...

“Bergomolan dengan babi (khinzir) itu adalah lebih baik berbanding dengan bersentuhan (secara sengaja) dengan wanita yang bukan mahram.” Riwayat Ibnu Majah.

Sama² kita Renung²kan

**cume berkongsi apa yg difikirkan menarik**

credit : Sinar Mawaddah "Perjalanan kisah kasih Azriey "

http://www.iluvislam.com/v1/forum/viewthread.php?forum_id=127&thread_id=10062


Sentuh anjing dan wanita bukan mahram dengan sengaja 1 of 3

_M i M i 3_

Location: Malaysia
Joined: 22.04.08
Status: Offline
Posted on 07.03.2009 06:13  Peraturan & Etika Forum
LEMBU: Hai anjing, apa habaq? Macam ada yg tak kena je? 
ANJING: Aku tengah tension nih. Mau je aku gigit manusia tadi.
LEMBU : eh? kenapa?
ANJING: aku lalu tepi dua orang manusia lelaki dan perempuan yg sedang berkepit. Tetiba si lelaki terperanjat dan terus melompat dan berkata "hoi anjing, pergi jauh-jauh, najis!".
LEMBU: Ya, lah. Ko kan haram. Najis tahap berat bagi manusia. Biasalah tu.
ANJING: Kalau aku najis sekali pon, kalau dia tersentuh aku, boleh disamak. Yang dia sentuh dan raba-raba awek dia tu apa? Boleh ke nak samak dosa?
LEMBU: Betul tu. Memegang wanita yg bukan mahramnya tanpa ikatan yg sah, lebih dahsyat kenajisannya daripada memegang ko anjing, malah tak boleh suci sekalipun di samak.
ANJING: Wah.. ayat ko memang power la... manusia kena ubah pepatah "Pandai macam LEMBU"
 
Sedikit Penjelasan: Daripada satu hadis yang diriwayatkan daripada ibnu majah menyatakan bahawa “Bergomolan dengan babi (khinzir) itu adalah lebih baik berbanding dengan bersentuhan (secara sengaja) dengan wanita yang bukan mahram”. 
 
Bersentuhan (dengan sengaja & apatah lagi bertujuan syahwat) adalah berdosa dan wajib bertaubat (bagi membersihkan dosa).
 
Sedangkan menyentuh anjing tidaklah berdosa dan hanya perlu disuci (bukan bertaubat). Menyentuh anjing bukanlah satu kesalahan (dosa) atau maksiat. Tetapi, menyentuh wanita bukan mahram adalah berdosa dan merupakan maksiat. 
 
Di dalam satu riwayat hadis yang lain yang maksudnya, “Sesungguhnya kepala yang ditusuk dengan besi itu lebih baik daripada menyentuh kaum yang bukan sejenis yang tidak halal baginya. (Riwayat At Tabrani dan Baihaqi)"…
 
Katakanlah lagi (kepadanya): Adakah sama orang-orang yang mengetahui dengan orang-orang yang tidak mengetahui? Sesungguhnya orang-orang yang dapat mengambil pelajaran dan peringatan hanyalah orang-orang yang berakal sempurna”. (Surah Zumar: 9) " 
 
Kata seorang sarjana Islam.. "Buatlah apa pun yang kita suka atas dunia ni, TAPI INGAT!!! di penghujung usia kita, kita akan menemui Tuhan Yang Maha Memiliki".. 
Maknanya.. buatlah laa apa2 yang kita suka buat kat atas dunia ni.. tapi kita kena ingat, last2 nanti kita akan balik bertemu Allah.. Yang mana ketika tu takdak sapa pun boleh tolong kita kecuali DIA..
 
Bersentuhan (dengan sengaja & apatah lagi bertujuan syahwat) adalah berdosa dan wajib bertaubat (bagi membersihkan dosa). Sedangkan menyentuh anjing tidaklah berdosa dan hanya perlu disuci (bukan bertaubat). Menyentuh anjing bukanlah satu kesalahan (dosa) atau maksiat. Tetapi, menyentuh wanita bukan mahram adalah berdosa dan merupakan maksiat. Erm... nak tnya ne.... based 0n petikan yg sy dh b0ld kan tu.. nak tnya lah napa dlm petikan ne ckp 'menyentuh anjing tidaklah berdosa'??.. kan dlm al-Quran dah ckp mnyntuh anjing dan khinzir dgn sngaja adalah d0sa besar.... b0leh t0long sy tak??.. huhuhuhu.. sad sad sad

Edited by _M i M i 3_ on 07.03.2009 06:15
Conanedogawa_5209 http://profiles.friendster.com/mimie512 Send Private Message
Author
RE: Sentuh anjing dan wanita bukan mahram dengan sengaja 2 of 3

buluh

Location: Egypt
Joined: 20.12.07
Status: Offline
Posted on 08.03.2009 16:41  Peraturan & Etika Forum
Assalamualaikum Warahmatullah. Beberapa persoalan di atas sebenarnya telah dijawab di dalam thread-thread berikut: dan Wallahualam.
shidee_ras http://buluh.iluvislam.com Send Private Message
Author
RE: Sentuh anjing dan wanita bukan mahram dengan sengaja 3 of 3

hufazz

Location: Malaysia
Joined: 09.02.09
Status: Offline
Posted on 11.03.2009 09:04  Peraturan & Etika Forum
salam...sy nk cite pgalmn sy...SUATU SY JLN 2KAT TAMAN...(KWSAN UMH SY MMG BNYK ANJING GILA)...TIBE TGH JLN 2TU ADA ANJING PUTIH TU...DTG KEJA SY..TAPI ALHAMDULILLAH..ADA ORG INDIA NI BANTU...SY ANJING TU DA HAMPIR SGT DGN SY....SY JADI WAS SKRG SAMA ADA KENA @ TIDAK KAT SELUAR SY TU..SY TNY KWN SY DIA KATA XKENA MASA TU DIA ADA DGN SY LA...DIA SEMPAT LARI TAPI SY XSEMPAT...SO TLG BG PENDAPAT...SY RAGU2 help

Comments

Popular posts from this blog