FATWA MENDERMA ORGAN & KERJASAMA MQTK

CONSULTANT & DEALER ORGAN MQTK

Penasihat Medic MQTK, Dr. Mohd Yusran bin Yusoff dan Dr. Nurul Hanis Yusoff telah memaklumkan kepada YDP. MQTK tentang statistik keutungan business organ berkala yang melibatkan rakyat majmuk di negara seperti Malaysia ini.

Sebagaimana dimaklumi D10-MQTK yang akan diwujudkan(golongan yang tolak/musuhi/enggan cintai MQTK) telah didoakan "Binasa 7 anggota sebelum maut". Mereka akan menjadi penagih ester atau pelbagai ubatan dadah kimia dari kuffar yang lama kelamaan akan membunuh diri mereka.

Mereka boleh didaftarkan sebagai penderma organ kepada sesama mereka manakala MQTK hanya mengenakan sedikit caj yang berpatutan. Dengan itu keuntungan dapat dikaut sebelum jasad mereka dicampak ke jahannam.

Urusan ini adalah halal da disahkan di Malaysia oleh undang-undang. MQTK Menjangkakan keuntungan melebihi RM3 billion dalam 5 tahun operasi kerana kos sewaan dewan bedah serta upah pakar bedar/pemindahan organ jauh lebih rendah di Malaysia.

Sila rujuk ; *Derma Organ - Pemindahan Jantung Dan Mata
http://www.e-fatwa.gov.my/fatwa-negeri/fatwa-mengenai-pendermaan-organ-0
Keputusan:
Persidangan Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Pertama yang bersdidang pada 23 - 24 Jun 1970 telah membincangkan Pemindahan Jantung Dan Mata. Persidangan telah memutuskan bahawa pemindahan mata dan jantung orang mati kepada orang yang hidup adalah dibenarkan (harus) dalam Islam, dan di atas kebenarannya pertimbangan-pertimbangan berikut hendaklah diambilkira:

Justeru adalah dicadangkan MQSB akan cuba didaftarkan sebagai pakar pemindahan organ dalam tempoh 2 - 4 tahun akan datang. Yang mana menolak kertaskerja/paperwork kitab MQTK bermula di Bachok ini akan ditawarkan borang derma organ berlabel "D10-MQTK"(haram disolatkan jenazahnya oleh seluruh kerabat MQTK).

Harap maklum.


Derma Organ - Pemindahan Jantung Dan Mata | Portal Rasmi Fatwa Malaysia

Persidangan Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Pertama yang bersidang pada 23 - 24 Jun 1970 telah membincangkan Pemindahan Jantung Dan Mata. Persidangan telah memutuskan bahawa pemindahan mata dan jantung orang mati kepada orang yang hidup adalah dibenarkan.
Soalan : Assalamualaikum… Apakah hukumnya kita mendermakan organ kepada orang lain? Adakah itu dibenarkan dalam Islam?.
Jawapan :
Menurut keputusan Majlis Fatwa Kebangsaan, menderma organ (seperti pemindahan mata dan jantung orang yang telah meninggal dunia) kepada orang yang hidup adalah dibenarkan (harus) dalam Islam dan di atas kebenarannya pertimbangan-pertimbangan berikut hendaklah diambilkira:
  1. Di dalam keadaan mendesak dan mustahak, bahawa nyawa penerimanya bergantung kepada pemindahan anggota itu dan pemindahannya adalah difikirkan berjaya.
  2. Di dalam keadaan pemindahan jantung, kematian penderma telah dipastikan sebelum dipindahkan jantungnya.
  3. Tindakan-tindakan yang sewajarnya hendaklah diambil supaya tidak ada pembunuhan manusia dan perdagangan anggotanya.
  4. Kebenaran hendaklah diperolehi daripada penderma-penderma sebelum pemindahan sebarang anggota di dalam kematian biasa atau dari kaum keluarga atau keluarganya di dalam kematian akibat kemalangan.
Sumber : disunting dari soal Jawab Agama JAKIM, http://baheis.islam.gov.my, Nombor Rujukan – Panel(fs)051007

** ARAHAN KUTIPAN TABUNG KE MAKKAH( Ar Rajhi Bank 17100-10808-10935)



Default Borang Derma Organ boleh didapati di Pejabat POS
Organ donor forms available in post offices @ 
Aras 4-9 Blok D7, Kompleks D,
Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan,
62519, W.P PUTRAJAYA, MALAYSIA
Telefon : 03-8886 4000 Fax : 03-8889 2039
Email : webmaster@islam.gov.my
By QISHIN TARIQ

KUALA LUMPUR: Potential organ donors can now get organ donor registration forms at major post offices throughout Malaysia.

Potential donors need to just fill in the form and mail it with a RM0.60 stamp to the National Transplant Resource Centre (NTRC).

They also need to keep the donor card.

The project is a collaboration between Pos Malaysia Berhad and the Health Ministry and was announced during the Ministry’s Organ Donation Awareness Week running from Oct 16 to 24.

In a bid to make organ donation easier, the Ministry appointed Pos Malaysia as an agent to enable Malaysians to obtain donor registration forms at 19 post offices across the country, said Pos Malaysia group managing director and chief executive officer Datuk Syed Faisal Albar in his speech during the launch of the collaboration at the Kuala Lumpur General Post office on Friday.

The outlets selected are general post offices (GPOs) and post offices in the Klang Valley with a high volume of customers.

Participating GPOs include Kuala Lumpur, Shah Alam, Kuala Terengganu, Alor Setar and Kuching.

The branches in the Klang Valley include Medan Tuanku, Gombak, Bangsar, Kelana Jaya and Kampung Tunku.

“Currently, more than 147,092 have pledged to donate their organs and we believe many more are willing to pledge as well,” said Faisal adding that Pos Malaysia would leverage its resources to spread understanding and increase the number of pledgers.

The organ donation registration forms are specially-made postcards with the organ donor pledging card attached.

According to the NTRC’s website, the number of pledgers in Malaysia have steadily increased over the last few years, with 15,255 new pledges in 2009, up from 11,605 pledges in 2008 and 8,890 pledges in 2007.

Selangor has the highest recorded number of pledgers, with a total of 29,940 as of August 2010.

MQTK-MQSB ORGAN CONSULTANT & DEALER(OCD) BRANCH ALOR SETAR :
 MRS. HASNAH CHE ISMAIL http://www.facebook.com/photos.php?id=100000329076146#!/profile.php?id=100000329076146&sk=info 




Kadar harga semasa organ mengikut QS MQTK(TERMASUK KOS PAKAR BEDAH DAN SEWAAN DEWAN BEDAH & 12 BULAN RAWATAN SUSULAN)

1 Mata = RM 80,000.00(SEPASANG)
2. Jantung = RM 120,000.00
3. Hati = RM 135,000.00
4. Buah Pnggang = RM145,000.00 (diskaun 30% untuk sepasang)
5. Limpa = RM135,000.00
6. Paru-paru = RM220,000.00

Pinjaman/loan bagi yangt tidak mampu membuat bayaran tunai diuruskan oleh Unit Kredit MQTK, melalui skim ansuran oleh wali atau penjaganya.

Semua anak syarikat MQTK hanya menjalankan urusniaga yang disahkan halal oleh JAKIM dan Majlis Fatwa Kebangsaan dan diluluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia.

Report
MQTK-MQSB ORGAN CONSULTANT & DEALER(OCD) BRANCH ALOR SETAR :

MRS. HASNAH CHE ISMAIL.

Kadar harga semasa organ mengikut QS MQTK(TERMASUK KOS PAKAR BEDAH DAN SEWAAN DEWAN BEDAH & 12 BULAN RAWATAN SUSULAN)

1 Mata = RM 80,000.00(SEPASANG)
2. Jantung = RM 120,000.00
3. Hati = RM 135,000.00
4. Buah Pnggang = RM145,000.00 (diskaun 30% untuk sepasang)
5. Limpa = RM135,000.00
6. Paru-paru = RM220,000.00

Pinjaman/loan bagi yangt tidak mampu membuat bayaran tunai diuruskan oleh Unit Kredit MQTK, melalui skim ansuran oleh wali atau penjaganya.

Semua anak syarikat MQTK hanya menjalankan urusniaga yang disahkan halal oleh JAKIM dan Majlis Fatwa Kebangsaan dan diluluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia.

Harap maklum. 
Yusnaidi Yusoff 25 February at 13:50 Reply Report
FORECAST SENARAI PEMBELI DALAM TEMPOH 10 TAHUN MENGIKUT STATISTIK KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA.

1 Mata = 4.2 juta kaki blue
2. Jantung = 5.2 juta kaki klorin
3. Hati = 2.7 juta kaki ester
4. Buah Pinggang = 3.4 juta kaki alkohol
5. Limpa = 5.6 kaki penipu
6. Paru-paru = 3.2 juta kaki betina

Semua pelaku maksiat gila babi itu (yang tolak 22 kitab MQSB-MQTK) boleh dimusnahkan mengikut kadar masing-masing pada bila-bila masa mengikut Wilayah Abdal masing-masing, bermula dengan negeri kedah ini.

Ia melibatkan aliran tunai lebih RM3 BILLION nett profit hanya dalam tempoh kurang 5 tahun.


Harap maklum. 
Download file attachments:

Comments

Popular posts from this blog