JAWATAN PEGAWAI PTD

“Bagaimana Untuk LULUS Peperiksaan Bertulis Tanpa Perlu Melanggar Undang-Undang”
Kami telah menyediakan panduan khusus untuk Peperiksaan Bertulis Pegawai Tadbir Diplomatik sekian lama melalui medium online ini dan hasilnya amat-amat memberangsangkan. Pelbagai emel menyatakan terima kasih telah kami terima, dan yang anda lihat di atas adalah sebahagian kecil daripada apa yang telah kami terima.

Dan untuk memastikan anda juga mendapat manfaat yang sama, kami akan buat yang terbaik untuk menjelaskan kepada anda sebab kebanyakan orang gagal dan bagaimana untuk mencapai kejayaan ini.

Sebelum anda pergi lebih lanjut, ingin kami beri amaran kepada anda bahawa...
92.68% GAGAL Dalam Peperiksaan Bertulis M41
Dengan kata lain, daripada 48,514 nama, hanya 3,579 sahaja yang layak menduduk peperiksaan dan statistik ini datang terus daripada Laporan Tahunan SPA 2008.
"Dengan kata lain, 44,935 GAGAL dalam peperiksaan bertulis kemasukan Pegawai Tadbir Diplomatik... TIDAK TERMASUK peperiksaan bertulis gred 41 lain!
Dan ini hanyalah statistik salah satu daripada jawatan bukan semuanya. Jumlah yang gagal pasti lagi banyak kalau kesemua peperiksaan dikumpulkan bersama tahun ini.
Tiga Sebab Utama Ramai Gagal
Kenapa ramai sangat gagal walaupun dikatakan mereka telah bersedia?

Apa yang membezakan mereka yang berjaya dan gagal? Kenapa ada yang nampak tidak berusaha tapi boleh berjaya dan yang nampak berusaha boleh berjaya?

Pertama, mereka tidak berusaha untuk peperiksaan ini. Anda mungkin pernah jumpa orang yang tak nak buat apa-apa dan ingat peperiksaan ini kacang goreng sahaja. Tak buat persediaan sebab ingat pengetahuannya sebagai graduan universiti X sudah mencukupi
Merekalah orang yang akan menerima surat sebegini:
Kepada Encik/Cik/Puan,

Dukacita dimaklumkan bahawa anda telah gagal dalam peperiksaaan kemasukan Perkhidmatan Awam jawatan Pegawai Tadbir Diplomatik. Sila cuba lagi pada masa hadapan.

Kedua, mereka tidak mempunyai panduan yang baik untuk membantu mereka belajar dan ini menyebabkan mereka gagal mengenalpasti kehendak sebenar soalan-soalan yang ditanyakan.

Ketiga, mereka yang kata mereka tidak belajar sama ada mereka nak berlagak seperti mereka amat-amat pandai atau amat bernasib baik. Kita tidak boleh nafikan ada yang bernasib baik tapi bergantung kepada nasib semata-mata samalah seperti menembak dengan mata tertutup. Tiada siapa tahu apa kesannya nanti.

Yang kata tak belajar tapi sebenarnya belajar tu... tahu-tahu jelah. Mereka nak berlagak seperti mereka pandai sangat. Tapi jangan cakap dekat diorang macam ni! Mana tahu kot-kot diorang betul-betul pandai ke!
Anda sampai ke sini kerana anda mencari persediaan peperiksaan Pegawai Tadbir Diplomatik di INTERNET kan? Ini hakikat yang anda harus terima..
Semasa anda menggunakan Internet untuk mencari maklumat, anda pasti perasan bahawa…
- Maklumat di Internet terlalu banyak dan tidak tersusun (dan outdated)
 

Apabila maklumat yang diberikan terlalu banyak, anda akan mengalami keadaan yang dipanggil sebagai analysis paralysis iaitu keadaan apabila anda terpaksa menganalisis TERLALU BANYAK maklumat pada satu masa. Anda akan kaku, tidak melakukan perkara yang sepatutnya anda buat.
Elak perkara ini, anda tidak perlu membuang masa seperti ramai orang lain.
   
- Maklumat yang diberikan tidak semestinya betul
 

Ramai golongan blogger yang tahu trafik atau jumlah pelawat terutamanya musim peperiksaan SPA amat banyak. Jadi mereka menyediakan ‘posting’ yang berkaitan untuk menarik pelawat masuk ke blog mereka tetapi maklumat yang diberikan tidak semestinya betul. Mereka hanya mengambil maklumat di mana-mana (dan tidak diketahui kesahihannya) dan menjadikannya ‘search engines friendly’..

Ini bermakna laman web tersebut akan disukai oleh Google dan search engine seperti Google akan memaparkannya di muka surat pertama apabila anda mencarinya...

Apa kesannya kepada anda...? Anda tahu jawapannya kan?


Apa yang anda perlukan ialah maklumat yang tersusun mengenai peperiksaan ini, dan bagaimana untuk lulus peperiksaan bertulis ini. Sebabnya ramai orang gagal adalah jelas… mereka tidak mempunyai maklumat yang lengkap mengenai peperiksaan ini dan hanya diberi ‘tip-tip’ yang hanya berkesan untuk sesetengah orang sahaja, dan bukan semua orang.

Tapi jika anda ingin menduduki peperiksaan November ini, kawan... anda adalah salah seorang yang bakal berjaya.

Hanya mereka yang mencari bahan dan bertungkus-lumus sahaja yang akan pergi ke laman web seperti ini dan di sini anda akan berjumpa panduan belajar terbaik untuk peperiksaan bertulis Pegawai Tadbir Diplomatik. Lihat sahaja antara calon-calon yang sampai ke sini sebelum anda dan lulus sebelum ini;
Ya, mereka LULUS!! Dan kejayaan mereka atas usaha mereka dan panduan dari kami, Team TipsPTD yang telah membantu ramai calon lulus peperiksaan kemasukan ke sektor kerajaan. Satu-satunya sumber rujukan online yang boleh dipercayai.
Siapa Team TipsPTD? Boleh percaya ke?

Kami adalah pengendali blog http://tipsptd.com/blog yang sudah lama bertapak di dunia online membantu ramai calon bahkan ada pembaca yang sudah berjaya menjawat jawatan Pegawai Tadbir Diplomatik dan memulakan khidmat kepada negara..

Malahan saban hari banyak email ucapan terima kasih dan penghargaan yang diberikan kepada kami dan ianya adalah hasil kepercayaan dan kegembiraan mereka. Jika hendak dimuatkan semua, pasti tak muat semuanya, tapi cukuplah kalau diletakkan sedikit penghargaan yang telah diterima daripada pembaca untuk menyakinkan anda..
Apakah yang telah membantu mereka semua LULUS? Dan kami pasti anda juga mahu LULUS seperti mereka kerana kerjaya ini adalah kerjaya idaman semua orang! Ianya adalah panduan belajar untuk lulus cemerlang dan panduan belajar yang kami maksudkan ialah...
“Pakej Rujukan Peperiksaan Bertulis
Pegawai Tadbir Diplomatik M41”
Panduan ini terbahagi kepada beberapa bahagian. Setiap bahagian akan membantu anda untuk memastikan diri anda lebih bersedia dalam peperiksaan nanti. Anda tidak perlu menelaah buku 4, 5 jam sehari untuk menduduki peperiksaan bertulis ini.
Anda hanya perlu baca pakej rujukan ini, baca dan lakukan apa yang disuruh, dan apabila tiba waktu peperiksaan, jawab dengan jayanya. Setiap seksyen diterangkan dengan terperinci, jadi anda tidak perlu risau jika ada sebarang maklumat ditinggalkan (kerana kami memastikan semuanya kami tackle, kecuali kalau anda ada soalan spesifik – anda boleh mengemel kami untuk jawapan).

Anda juga akan mendapat soalan contoh bagi setiap seksyen supaya anda faham apa yang bakal anda lalui dan jelas dengan jenis soalan yang ditanya.
Takut Matematik? Kami ada penyelesaian..
Ada rahsia besar yang bakal kami dedahkan kepada anda untuk berjaya dalam seksyen Matematik. Anda tak perlu buang masa studi semua silibus PMR dan SPM, kerana apa yang ditanya hanyalah....xxx. Anda pasti senyum apabila anda tahu rahsia ini!

Anda akan mengetahui bagaimana untuk menjawab soalan matematik, walaupun sekarang ini anda lemah dalamnya. Soalan IQ? Ini bukan lagi masalah. Anda akan lebih bersedia untuk menjawab soalan-soalan bakal ditanya nanti kerana kami akan...
...berikan contoh untuk anda!
http://www.tipsptd.com/indexBaru.php?ref=dani

Comments

Popular posts from this blog