FACEBOOK - WWW




Lelaki : Weh! Tolong ajar aku buat facebook boleh tak?
Kawan : Boleh. Ko dah ada depan komputer ke?
Lelaki : Dah. Aku dah ada email pun.
... Kawan : Cantekk! Ok, skrg ko bukak browser firefox atau internet explorer.
Lelaki : Browser tu ape?
... Kawan : Laa. Ko klik menu start, lepastu cari tulisan internet explorer.
Lelaki : Lepastu?
Kawan : Kat kotak paling atas, ko type ‘www.facebook.com’ pastu enter.
Lelaki : Oke! Lepastu weh?
Kawan : Kalo dah keluar gambar, ko isi form pendaftaran sesuai yg ada.
Lelaki : Isi yang mana weh? Takde pape pun kat page ni.
Kawan : Takkan la takde pape? Kat page tu tulis apa?
Lelaki : Paling atas cuma ada tulisan ‘the page cannot be displayed’.
Kawan : Oh! Ko salah tulis dari awal tu.
Lelaki : Betul la aku type, www.facebook.com.
Kawan : Hmmmm, mungkin connection internet ko mati kot.
Lelaki : Eh? Kene ada internet ye? Rumah aku takde internet
Kawan : Cisss. Senget! Jari aku sampai lebam kasi tau ko. Rupenye rumah ko takde internet.
Lelaki : Hehe. Takpe la. Nanti kalau aku pergi cyber cafe aku sms ko lagi ye. Thanks ye.
Kawan : Sokey bro, email ko ape weh?
Lelaki : www.taikocai@yahoo.com
Ada kawan aku buatkan. Aku belum pernah buka lagi.
Kawan : Laa.. Mana ade email pakai ‘www’ kat depan. Alahaiii..
Lelaki : www tu ape weh?
Kawan : Waalaikumusalam Warahmatullahi Wabarakatuh~


*SHARE kat kwan2 yer... ~

Comments

Popular posts from this blog