Terkini Gempa Bumi Turki satu lagi bencana akhir zaman



Assalamualaikum dan salam 1Dunia, dari satu bencana ke satu bencana melanda dunia. Yang satu belum selesai datang lagi yang lain. Belum pun selesai bencana banjir besar yang melanda Thailand  dan kini Turki pula dilanda gempa bumi sekuat 7.2 skala Richter. Terkini berita gempa bumi Turki lebih 400 ratus telah terkorban dan beribu lagi masih terperangkap di bawah runtuhan bagunan. Terkini berita banjir besar Thailand sudah membunuh lebih 350 orang mula memasuki kota Bangkok sehingga menenggelamkan lapangan terbang dan banyak bangunan penting kerajaan. Kedua-dua bencana besar ini mengakibatkan kerugian berbillion dollar.
Antara becana besar tahun ini adalah :
  • Gempa Bumi dan Tsunami di Jepun
  • Ribut Taufan di USA, Filipina dan Vietnam
  • Banjir Besar di Chile, Equador, Kemboja dan Costa Rica
Yang paling baru gempa bumi di Fiji dengan kekuatan 6.0 richter. Itu tidak termasuk lagi bencana peperangan buatan Manusia di Iraq, Libya, Syria, Yemmen dan Palestine. Negara-negara jiran Malaysia seperti Indonesia, Thailand dan Filipina telah diuji dengan berbagai bencana tetapi Malaysia masih terselamat tapi soalnya sampai bila Malaysia akan terlepas dari bencana.

Gambar gempa bumi Turki 2011 skala 7.2 richter
Bencana demi bencana yang  sedang melanda alam ini tandanya Allah SWT sedang berbicara cuma kita manusia yang rakus ini tidak pernah sedar. Mungkin juga bencana demi bencana ini sebagai pertanda bencana badai matahari yang dijangka melanda dunia pada 2012 akan menjadi kenyataan atau semua tanda dunia semakin sampai akhir zaman.
Adakah kita sudah bersedia?

Comments

Popular posts from this blog