Seni bercakap-cakap antara suami isteri

 
Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.

Hari ni kakchik autopublish saja entri ni sebab terlalu banyak kerja nak diselesaikan.



Dari: Puan Ainon, PTS

Kebanyakan lelaki tidak tahu bahawa bagi perempuan, aktiviti bercakap-cakap adalah amat penting, ia seerti dengan berkasih mesra.

Bagi perempuan, berkasih sayang adalah bercakap-cakap. Tidak mahu bercakap-cakap bermakna tidak berkasih dan tidak bersayang.

Tetapi lelaki tidak tahu bahawa persepsi yang begitulah punca yang mendorong perempuan sangat memerlukan aktiviti bercakap-cakap dan berbual-bual dengan suami mereka.

Bagi perempuan, bercakap-cakap tentang perkara-perkara yang tidak penting adalah amat penting!

Bagi lelaki pula, banyak bercakap-cakap tentang perkara yang tidak penting cuma membuang masa sahaja, oleh itu tidaklah perlu dilayan.

Kebanyakan perempuan tidak tahu bahawa lelaki bukannya tidak suka bercakap-cakap. Sebenarnya, lelaki lebih menghargai kedamaian dan ketenangan daripada bercakap-cakap perkara yang bagi mereka tidak penting.

Lelaki sanggup berbuat apa sahaja asalkan mereka boleh mendapatkan kedamaian dan ketenangan.

Itulah sebabnya lelaki suka perempuan yang membenarkan mereka duduk diam-diam sahaja sambil membaca surat khabar ataupun menonton tv di rumah, tak perlu bercakap-cakap.

Tetapi bagi perempuan, apabila suami mereka tidak mahu bercakap-cakap dengannya, mereka menganggap suaminya tidak peduli akan dirinya.

Jadi, adakah kalian setuju dengan artikel yang kakchik kongsikan hari ni?
 
http://keluargakusayang.blogspot.com/2009/11/seni-bercakap-cakap-antara-suami-isteri.html
 
 

1



2

3



Comments

Popular posts from this blog