VIDEO Sembang Rakyat & Kritikan Terhadapnya (sila lihat bhg bawah video sembang rakyat)



1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

11
12
13
14
15
16
17
18

19
20
21

KRITIKAN TERHADAP SEMBANG RAKYAT







  1. Penerbit “Sembang Rakyat” ini kebarangkalian dilakukan oleh Pakatan Rakyat, tetapi dalam bentuk bertopengkan Barisan Nasional. Benar, banyak video-video ini mengandungi pandangan dari sudut UMNO dan Barisan Nasional, tetapi ada kalanya, nada itu seperti nada orang Pakatan Rakyat memomokkan Barisan Nasional;
  2. Penerbit “Sembang Rakyat” ini kebarangkalian dilakukan oleh penyokong tegar Barisan Nasional, tetapi diolah dengan amat tidak baik dan memburukkan lagi keadaan persepsi kepada Barisan Nasional. Isi kandungan penerangan bagaikan untuk membantu Barisan Nasional, tetapi disampaikan dengan amat tidak baik sekali dan dalam keadaan yang saya kategorikan “taksub”.
Yang pasti, persepsi terhadap Barisan Nasional bertambah buruk dengan jentera penerangan yang buruk dari kebanyakan media yang cuba membantu Barisan Nasional. Penggunaan media utama yang terlalu berlebihan sudah dilihat sejak kebelakangan ini. Saya tidak tahu siapakah penasihat DS Najib mengenai hal ini, tetapi yang pasti, penasihat ini dan juga DS Najib serta Datuk Seri Rais Yatim tidak belajar daripada kesilapan PRU12 yang lalu.
Media sosial juga tidak banyak membantu dengan penyampaian yang kurang baik, apatah lagi jika menggunakan bahasa kesat ketika cuba berdebat dengan pro Pakatan Rakyat. Isu liwat DS Anwar telah digunakan tanpa batas, sehingga ke tahap amat membosankan dan “overkill”.
Kepada mereka yang merasakan diri mereka ini pemikir jentera Barisan Nasional… FIKIRLAH dengan lebih baik. Jika tidak, pisang bakal berbuah dua kali… dan kali ini membawa padah lebih teruk kepada Barisan Nasional.
Soalan dijalanan: Sejauh mana hebatnya pemikir Barisan Nasional untuk “psy-war” dan “cy-war” ini?

Comments

Popular posts from this blog