antara RM1 dan RM50


Duit seringgit telah bertemu dengan lima puluh ringgit dan bertanya:

RM1 - assalamualaikum, lama tak nampak, mana hang p?

RM50 - Mualaikum salam, aku p merata tempat. P stadium tgk bola, konsert AF, shopping complex, tengok wayang, kedai keta, McD dan macam-macam la.hang mana p? apa crita?

RM1 - Hmm aku macam biasa lah..Balik-balik tempat yg sama.SURAU...MASJID...SURAU...MASJID...

RM50 - Hoi hang bagusnya semua tempat ibadat....banyak dpt pahala. Aku pulak tempat yg tak tentu kalu

RM1 - Aku rasa la ni hang kena buat paradigm shift (anjakan paradigma) pulak, hang mai ikut aku sama2 pi MASJID & SURAU pulak.

RM50 - Okay aku setuju, at least setidak2nya sebelum aku jadi tua, dapat juga banyak pahala macam hang.

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog