CERAMAH USTAZAH KECIL..

 

Bismillahhirrahmanirahim
Assalammualaikum wbt..

DI hari yang mulia ini,ustazah kecil kita ini akan memberi ceramah tentang"Anak solehah"..mari kita lihat gelagat si ustazah kecil mama ni memberi ceramah..boleh ka tidak boleh.ihik..

USTAZAH!!OO..USTAZAH KECIL!! Da tiba masa untuk memberi ceramah ni,
Kawan-kawan,
Untuk menjadi anak yang solehah,kita kena taat kepada perintah ALLAH S.W.T.Kita juga kena patuh kepada ibu bapa!!menyebut tentang anak yang solehah itu memang mudah kawan-kawan,tetapi untuk melaksanakannya tidak semudah kita menyebutnya..sedangkan dengan menyebut'UH!!" sahaja itu sudah dikira dosa besar inikan pula kita menjawab mereka dengan ayat yang berjela-jela sehinggah menyakiti hati mereka..

SUBHANALLAH!! Mari kita renungkan bersama kawan-kawan,bagaimana adab kita kepada ibu-bapa kita selama ini,adakah kita layak dipanggil anak solehah??
Ingatlah kawan-kawan, api neraka yang disediakan ALLAH itu,teramat-amat pedih azabnya.Kita tidak akan mampu untuk mengharunginya..nauzubillahminzalik..


sekian wassalam..

AAaa??Ya ka?MASYA ALLAH!!Terlupa lah..ustazah kusyuk tengok katun ni la..ok kejap lagi ustazah datang ok,tunggu sekejap.
EEemmm..Rasanya kemas sudah ni..cantik sudah..
Isk..asal belum lap lagi meja ni..banyak debu,tidak apa bersihkan dulu..

Betulkan microfon ni dulu..asal senget pulak ni..

kamu yang tinggi tu,duduk dulu..

Bismillahirahmanirahim..assalammualaikum wahrahmatullahi wabarakatuh..

Jauhkan lah kami semua dari AZAB KUBUR DAN AZAB NERAKA MU YA ALLAH..sesungguhnya kami tidak layak menduduki syurga mu,namun kami tidak sanggup menghadapi api neraka mu YA ALLAH,Golongkan kami di kalangan orang-orang yang beriman YA ALLAH,Panjangkan umur kami YA ALLAH, agar kami berkesempatan untuk menjaga dan membahagiakan kedua ibu-bapa kami YA ALLAH..Amin ya rabbal alamin~

OKey..ada sebarang soalan?

Apa?12x12 jawapannya berapa?emmm..sekejap ya,ustazah cari jawapan dulu..

Jawapan tiada lah dalam buku ni..emmmmm..mana ni..isk..itu soalan apa Aaa..

Ni kena telefon papa ni,tanya apa jawapan..

Alaaaa..handphone habis bateri pulak,ni yang geram ni..Gggrrrrrrrrr!!!!!

Tidak apa,Soalan tu kita simpan dulu,nanti ustazah jawab lain kali ya..

" Eaaa..kenapa kepala alesya ada asap tu..Comotnya muka alesya,laa..alesya belum mandi pagi lagi rupanya..terlupa..
Alesya pegi mandi dulu ya,mama pun sudah sediakan air mandi alesya tu..nanti kita jumpa lagi..Assalammualaikum...(mesti sambut tau,kalau tidak dosa)..;-D


Wah!wah!wah! bukan main lagi ustazah kecil mama ni..ada gaya tersendiri kan?ihik..harapan mama,semoga apa yang disampaikan engkau kotakan wahai anakku..amin~

 http://wwwmarina-arina.blogspot.com/2011/08/ceramah-ustazah-kecil.html
 

Comments

Popular posts from this blog