KENALI PENYAKIT


Pada kali ini kami hanya ingin kongsikan dengan Semua yang ada tentang tanda-tanda penyakit kanser. Penyakit paling utama di Malaysia. Kanser ini adalah punca kedua kematian penduduk Malaysia selepas kemalangan jalanraya. Kanser juga mencatatkan kematian yang lebih banyak dari penyakit yang berkaitan dengan jantung. Jika 6 orang terkena serangan jantung setiap jam dan 90% daripadanya meninggal dalam tempoh sebulan kemudian itu sudah cukup mengerikan, tetapi kanser tetap menjadi pembunuh lebih hebat dari tu.

Merujuk kepada data, kanser merupakan antara penyebab utama kematian di seluruh dunia dengan jumlah 7.6 juta pada tahun 2008. Di Malaysia sahaja, dianggarkan 40,000 kes kanser dikesan setiap tahun dengan SATU DARI EMPAT rakyat menghidapinya.

Pakar pemakanan dan juga perubatan dari seluruh dunia mengakui, faktor makanan merupakan punca utama terjadinya kanser. Menurut mereka, hampir 90 peratus makanan yang diambil setiap hari dikenalpasti sebagai asid dan mengandungi bahan penambah seperti pewarna, perasa dan unsur kimia yang menyumbang kepada kanser. Akibatnya, diet harian kita kekurangan khasiat dan nutrisi daya tahan tubuh badan seperti vitamin B1, B2, B3, B5, B7, B12 dan B17. Kekurangan bahan ini melemahkan daya tahan penyakit lalu mengundang masalah kronik seperti kanser, penyakit jantung, kencing manis dan lain-lain penyakit yang membunuh secara perlahan. Pada 1952, seorang saintis Bio Kimia, Dr. Ernes T Krebs mendakwa, penyakit kanser adalah penyakit kekurangan nutrisi tubuh badan.

Berikut adalah tanda-tanda awal kanser.



Tanda-tanda Awal Kanser

(1) Kanser pangkal rahim - sebarang lelehan atau pendarahan yang luarbiasa, sakit selepas bersama dengan pasangan dan turun berat badan.

(2) Kanser payudara - bengkak atau gumpalan di buah dada, keluar cairan berdarah dari puting, pembesaran kelenjar di ketiak, kedutan pada kulit di buah dada.

(3) Kanser usus besar - perubahan tabiat membuang air, hilang berat badan, sakit dalam perut dan usus, berlaku pendarahan semasa membuang air.

(4) Kanser paru-paru - batuk kuat berterusan, batuk berdarah, nafas termengah-mengah, sakit dada dan hilang berat badan.

(5) Kanser perut - hilang berat badan, muntah berdarah, sistem pencernaan yang tidak teratur, cepat kenyang walaupun makan sedikit.

(6) Kanser limpa - sakit di bahagian abdomen, hilang selera makan, turun berat badan, kulit dan mata menjadi kuning dan bahagian abdomen membengkak.

(7) Kanser ovari - haid tidak teratur, tumbuhan keras di bahagian abdomen, sakit semasa bersenggama, ketumbuhan bulu rambut yang melampau, suara menjadi lebih mendalam.

(8) Kanser otak - sakit kepala, muntah-muntah, gangguan penglihatan, lemah atau lumpuh, pening/pitam, pelupa, perubahan personaliti.

(9) Kanser prostat - sukar dan sakit semasa kencing yang berpanjangan.

(10) Kanser darah (leukimia) -letih, pucat, mudah lebam dan mudah mendapat jangkitan (infection).

(11) Kanser tekak - suara garau/serak, ada ketumbuhan di tekak, sukar menelan dan kelenjar membengkak di leher.

10 Penyebab Utama Kanser

1. Makanan.
2. Tembakau.
3. Alkohol.
4. Radiasi.
5. Sinaran cahaya matahari.
6. Pekerjaan.
7. Pengambilan ubat.
8. Pencemaran air dan udara.
9. Perokok yang tidak aktif.
10. Keturunan.

Persoalannya sekarang, apa usaha untuk elakkan penyakit ini ?? Adakah kita pasti kita tidak akan sekali-kali mendapat penyakit ini?

Ramai juga yang tiba-tiba baru sedar rupanya dia terkena penyakit kanser pada tahap ke 3 atau ke 4. Banyak kes dimana sel kanser merebak senyap-senyap dalam badan tanpa sebarang tanda-tanda awal. Oleh itu Try , cubalah Laminine. Produk ini pada mulanya memang dicipta khas untuk merawat dan mengelakkan kanser dan kini diperluaskan untuk semua penyakit, insyaallah. Ini adalah usaha kita !

Kasihanilah dari kita sendiri, pasangan kita, anak, ibubapa, keluarga dan rakan-rakan kita yang lain. Kongsikan Laminine dengan mereka. Jaga kesihatan, tambah pendapatan. Dua perkara yang diinginkan oleh semua orang.
SILA DAFTAR UNTUK KETERANGAN SELANJUTNYA
<>=>http://www.lpgn2u.com/doctoremie
P.E.R.H.A.T.I.A.N-_-Alhamdulilah Syukur Pada Ya Allah, Ya Rahman Ya Rahim..
ww.. Sekarang Nie Permintaan LAMININE Tinggi:-_-
Pengedar Diperlukan Seluruh Malaysia/singapura/thailand/brunie dll..
Sms/call-_-:EN_SUHAIMI_0147399743

DIKUTIP DARI https://www.facebook.com/rasidah.baharim?sk=wall

Comments

Popular posts from this blog