- SELAMAT MELAYARI BLOG INI SEMOGA KITA MEMPEROLEHI MANFAATNYA DAN HARAP DISEBARLUASKAN KEPADA PEMBACA YANG LAIN PULA BERSESUAIAN DENGAN SABDA RASULULLAH S.A.W "SAMPAIKAN DARIPADAKU WALAUPUN DENGAN SATU AYAT"

Thursday, July 5, 2012






Rebahnya gergasi minyak Esso dan Mobile hasil kerja siapa?

Best Blogger Tips
Hari ini kita belajar 1 lagi pelajaran "MARI MELINGKUPKAN NEGARA DENGAN CARA BERHEMAH" kenapa gua kata begitu? tidakkah kita lihat perniagaan perniagaan BESAR yang kini nama GAH seentero dunio kini menikus macam nampak kucing lalu? MAS contohnya .. elok elok masa zaman pengerusinya bukan orang UMNO,buat untung bertahun tahun,aleh aleh perdana menteri UMNO yang bijaksana letak orang dia jadi pengerusi MAS ..apa jadi? dengan mendadak bukan buat untung lagi dah,malah rugi buat sekian tahun berturut turut!! bukan gua nak memperkecilkan MAS,biar gua berterus terang aja. maki UMNO sebab adanya krony UMNO eja betulnya ---> LemBUNO maka semua benda akan melingkop!  kehkehkeh..

Bakal tutup tak lama lagi.

Ok tu contoh 1. Kita lihat pula Proton, la ni dalam bahasa kesatnya PROTON MELINGKOP, dalam bahasa    LemBUNO "ambil aleh syarikat" so sekarang ni tergantung nak tuju kat mana .. kalu beri kat cina nanti ya AMPUN habis rosak nama B enD sebab khazanah negara satu persatu melingkop..so menyinding la dengan Produa.ibarat hidung tak mancung,pipi tersorong sorong lagaknya..korang perasanker hal hal nih? idok le tahu weih,kata orang Perak .Mana nak tahunya.masuk paper? tak,.....masuk tv? tak.....sedaya upaya nak disorok..itulah media  LemBUNO.

Yes gua nak terangkan lepas MAS dan proton melingkop apa lagi yang bakal  melingkop? sebenarnya banyak.coming soon nanti adalah gergasi negara iaitu FELDA,dah tegur tak dengar,dah bantah dia tuduh kita pulak jahat,dengki so kita tunggu dan lihat FELDA bakal melingkup dalam masa 2/3 tahun lagi dari sekarang,saat tu dah tak guna nak lawan dan menyesal lagi coz KUASA kita dah hilang,pemilik ladang2 FELDA masa tu bukan peladang/peneroka lagi.ianya milik ASING yakni pemegang saham terbesar Felda yang kerugian akibat tak pandai urus dan akibat degil tak mahu dengar nasihat 3/4 tahun yang lalu.

Nah,dalam masa yang sama syarikat minyak yang dulu namanya gah di tanah airku ini..
ingat minyak ingat esso/mobile station.Kini sedang mengecut dan bakal bungkus bila bila masa.Ianya perancangan siapa? kalu bukan cukong cukong kaya hasil campurtanggan LemBUNO nih.Dalam masa 2/3 tahun.stesyen Minyak esso / mobile bakal bertukar wajah menjadi syarikat minyak Petron .

Apa itu Petron? syarikat ini bertapak di Filipina. dan secara kebetulan ada anak melayu dari Malaysia menjadi pemilik sebuah kilang menghasilkan arak yang bernama San Miguel.Nah.. terus terang gua nak cakap.hasil keuntunggan perniagaan arak inilah yang membuatkan pengarah Melayu anak LemBUNO ini dapat melabur dan menelan syarikat esso/mobil itu tadi. Proses memindahkan pengurusan sedang berlaku.



Hari ni pak pak menterinya bersungguh sungguh menutup perkara ini dari diketahui umum, gua copy berita ni n letak dalam nih sat.korang baca auta depa mcm mana k.



KPDNKK harap Esso tidak tutup operasi di Malaysia
KUALA LUMPUR 12 Julai - Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan berharap Esso Malaysia tidak akan menutup operasi runcitnya di negara ini.

Bagaimanapun menurut Menterinya, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, sekiranya syarikat itu masih berhasrat berbuat demikian, beliau berharap operasinya akan diambil alih oleh syarikat tempatan.

"Setakat ini kementerian belum menerima apa-apa maklumat atau surat bertulis daripada pihak Exxonmobil. Kami percaya sekiranya mereka telah membuat sebarang keputusan sama ada mahu kekal atau keluar dari pasaran, kami akan dimaklumkan terlebih dahulu.

"Kami tiada hak untuk menghalang mereka keluar atau melupuskan pegangannya kerana ia adalah hak mereka demi kepentingan perniagaan. 

"Bagaimanapun kalau mereka berhasrat keluar dari pasaran negara, saya amat menyokong sekiranya syarikat tempatan mengambil alih operasi Esso di negara ini," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Esso Malaysia dimiliki oleh Exxonmobil International Holdings Inc.

Exxonmobil dikatakan mahu melupuskan pegangannya di dalam Esso Malaysia sekali gus menutup operasi runcitnya di negara ini kerana mempunyai margin keuntungan yang rendah.

Syarikat minyak antarabangsa itu juga mahu memberi fokus kepada penerokaan dan pengeluaran minyak berbanding perniagaan runcit 


http://kingofgoblok.blogspot.com/2012/04/rebahnya-gergasi-minyak-esso-dan-mobile.html
 

Petron Petrol Pump
Petron web side boleh klic ka[sini] 
Inilah yang dinamakan transformasi ajaran PM jibby Najib Razak.satu persatu syarikat negara melingkop lantaran ketamakan manusia manusia ini dalam yang bukan pakar dalam perniagaan.Harus diingat.Kesan dari kelingkupan ini ,si cukong cukong kaya ini sedikitpun tak terjejas sebab,kerugian syarikat syarikat ini adalah dalam jaminan kerajaan Barisan Nasional dan aset hutang tertungak ini boleh dilupuskan

No comments:

Post a Comment