SYAITAN BUAT BAIK KERANA BERNIAT JAHAT


Saper pernah dengor kisah Abdullah bin ummi Makhtum yang buta di zaman Rasulullah SAW?

Abdullah bin ummi makhtum jumpa nabi mintak excuse dgn Rasulullah sebab dia xmboh g masjid kerana buta penglihatan jalan pakai tongkat meraba-raba. Rasulullah kata mung duduk di rumah masih dengor azan dop? jawab beliau ya Rasulullah saya masih dengor. kalau macam tu mung kena solat di masjid.

Dalam keadaan buta macam tu Rasulullah SAW suruh g masjid. Lalu Abdullah pun akur pergi masjid dgn bertongkat, dalam perjalanan pergi masjid beliau tersepak batu lalu LUKA atas dahi lalu ada sorang lelaki angkat dia tolong bawa ke masjid, sampai masjid lelaki tadi terus offer diri nak menghantar beliau kerumah ke masjid berulang, begitulah lamanya sehingga berbulan-bulan.


https://twitter.com/Jkkkfanclub


Satu hari Abdullah bertanya nama lelaki yang tolong beliau, lelaki itu jawab pakcik tak payah lah tahu nama saya, Abdullah kata kalau pakcik tahu nama anak boleh pakcik sebut dalam doa supaya Allah turunkan rahmat. Pakcik kalau pakcik berdoa Allah takkan ringan kan penderitaan saya, doa macamana pun Allah takkan ringankan. Kalau xmboh bagi tahu nama start malam ni anak tak payah bw pakcik g masjid lagi. Akhirnya lelaki itu terpaksa kabor juga nama dia "wahai Abdullah bin ummi Maktum saya adalah SYAITAN yang menyerupai manusia" terkejut Abdullah, aishhh sepatutnya syaitan halau manusia g masjid lalu syaitan yg menyerupai syaitan menjawab pakcik ingat dop malam pakcik nak g masjid dan pakcik jatuh dan luka? saya lah letak batu hingga pakcik jatuh.


Dan ketika itu saya dengor malaikat duk sembang sama depa bahawa ALLAH AMPUNKAN DOSA PAKCIK SEPARUH KERANA JATUH. oleh kerana Allah ampunkan dosa pakcik separuh lalu saya pimpin pakcik g masjid sebab saya xmboh Allah ampunkan dosa pakcik separuh lagi kalau jatuh kali kedua sebab tu saya pimpin pakcik agar pakcik xjatuh. .WALLAHUALAM...k.b.t


Comments

Popular posts from this blog