- SELAMAT MELAYARI BLOG INI SEMOGA KITA MEMPEROLEHI MANFAATNYA DAN HARAP DISEBARLUASKAN KEPADA PEMBACA YANG LAIN PULA BERSESUAIAN DENGAN SABDA RASULULLAH S.A.W "SAMPAIKAN DARIPADAKU WALAUPUN DENGAN SATU AYAT"

Wednesday, October 3, 2012








"Ala Yang Pakai Tudung Belum Tentu Baik"



Selalu yg ckap mcm tajuk ni adalah perempuan yang merasa dirinya masih xckup baik or dlm makna kata masih rasa diri belum ckup sempurna untuk memakai tudung... n org ni dalam kumpulan tak memakai tudung no- 3 iaitu yg famous dgn alasan belum sampai seru....

Setiap hati pasti merasa gundah dan bersalah namun kita yang memilih seperti di bawah ni:

1) tnggulah aku kawin baru pakai
2) tnggulah aku ada anak baru pakai
3) tnggulah aku tua baru pakai...

Padahal semuanya alasan yang bermula dari satu perkara tidak berusaha utk berubah... Korang nak tggu seru?? sampai bila? setiap saat tak pakai tudung tu adalah dosa xmsuk lagi dgn ngumpat n mcm2 lagi....
Percayalah syurga takkan menunggu kita utk berubah dan menuju ke arahnya...
dan yang pastinya dalam Al-Quran pun ada menyatakan Allah s.w.t tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan mereka berusaha mengubahnya...

Dah kalo nk tggu seru je... mane usahanya?
Macam manalah nak dpt seru... dan izin dari Allah swt utk hati kita berubah or tergerak untuk berubah...
Berusahalah untuk mula berubah...
1) Xnk pakai tudung lagi? beli je tudung simpan dalam almari...
Sekurang2nya bila bersiap tu tgok tudung teringat la skit diri ini masih xberubah lagi...
2) Kalo nk pakai tapi segan.. pakai je sorang2 dlm bilik... biar diri selesa dan yakin..
buatlah apa2 pun yang boleh wat korang suka pakai tudung... memg soalnya bukan suka ttg pakai tudung ni tapi hukum tapi sekurang2nya usaha itu ada.. dari xpenah pegang tudung pun selma hidup ini..
Biarpun sekecil 1 nano zarah usaha anda Allah swt mengetahuinya walaupun tidak tiba2 terus pakai tudung sekurangnya mulalah berfikir ttgnya.. MULAkan usaha anda..


Dan pada yang memakai tudung semata-mata fesyen aku pasti terdetik sekelumit dlm hatinya tudung ini bukan fesyen semata-mata...
Tak kira la pakai sebab fesyen or apa yg pakai tudung sekurang2 nya kurang dosa skit dari yang xpakai kn? itu mmg fakta....

YANG XPAKAI??? xknal maka xcinta... kalo dah memang xpenah nk try2 pakai tdung mcam manalah nak suka dan selesa pakai tudung....

Islam itu memudahkan... yang menyusahkknnya adalah manusia... kerana ego, keinginan membangga diri berlebihan, nafsu yang membuatkan akal untuk memilih untuk memakai tudung ditolak tepi oleh beberapa perkara ini...

Lastly... pada aku hal ini seperti orang xsmbahyang kata pada orang sembahyang>>>

"ALa ko sembahyang pun belum tentu masuk syurga"

"Ala yg pakai tudung belum tentu baik"

Akhirkata...

TEPUK KEPALA TANYA AKAL - nak kepala di bakar Api neraka ke xnak??
 
 http://hakaluka.blogspot.com

No comments:

Post a Comment