Pokok Kelapa Berbuah Pisang dan Nangka - Serius Pelik!



Korang percaya tak? Memang hebat kan..Pokok Kelapa berbuah Pisang dan Nangka..siapa sangka pokok kelapa boleh berbuah selain buah kelapa..pelik kan???Boleh masuk Malaysia Book of Record ni..tak pun masuk World Record!

Psst: Cuba korang tengok betul-betul..buah pisang dan nangka itu diikat seakan-akan pokok kelapa yang menghasilkan buah bagi kedua-dua jenis buah tersebut..publisiti murahan sangat kelapa ni kan...hehehehe..Sentap Mak Jemah..
 
 

Nangka Berbuah Pisang Tetapi Mempunyai Rasa Durian (Foto+Video)

Jangan terkejut jika terdapat penemuan sebatang pokok nangka yang berbuah pisang. Namun apa yang lebih peliknya, buah pisang tersebut mengeluarkan rasa seperti durian pula.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Melayukini.net – Pelik! Nangka Berbuah Pisang Tetapi Mempunyai Rasa Durian (Foto+Video) |  Kalau Air Milo, Nescafe mempunyai paket 3 in 1, pokok nangka ini juga mampu menghasilkan 3 in 1 juga. Pelik bukan? Itu yang terjadi apabila sebatang pokok nangka mengeluarkan buah pisang, tetapi rasanya pula seperti buah durian. Ia disedari oleh warga Kampung Cilubang Sukabumi, dikejutkan dengan kemunculan  pohon nangka di kebun milik Sirojudin.  Boleh tonton video di atas.
Menurut Sirojudin, keanehan pohon nangka miliknya ini muncul ketika pohon nangka ini berbuah. Saat buah nangka ini tumbuh, lama-kelamaan terlihat tak wajar dengan berbuah pisang. Ketika matang, buah nangka berbentuk pisang ini ternyata rasanya seperti buah durian.
“Pohon nangka ini untuk kedua kalinya berbuah pisang dengan rasa durian. Bagi saya, (ini) merupakan anugurah Allah SWT,” kata Sirojudin kepada Radar Sukabumi (grup JPNN), kelmarin.
Sebagian warga menduga, buah nangka aneh ini terjadi sebagai hasil persilangan tak sengaja antara pohon nangka dan pohon pisang, serta durian. Sebab, pohon nangka berbuah pisang tersebut memang ditumbuhi pisang yang jaraknya berdekatan.
Sirojudin merancang bakal memasang kotak amal di kebunnya. “Hasil infaq dari warga ini, Insya Allah digunakan untuk pembangunan sarana keagamaan,” terangnya pula.

Melayukini.net - Sungguh luar biasa kejadian ini. Kebiasaannya kita mendengar tentang pokok pisang yang berbuah pelik, namun kali ini ia gabungan tiga jenis buah iaitu nangka, pisang dan durian. Satu gabungan seperti tidak logik yang keluar dari sebatang pokok. Sungguh hebat ciptaan Allah SWT


Dua Biji Kelapa Berkongsi Tangkai (Menarik!)

Seorang penjual air kelapa muda terkejut apabila mendapati dua biji kelapa miiknya berkongsi tangkai di antara satu sama lain. Penemuan yang jarang ditemui ini dikongsikan bersama penduduk kampung.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Melayukini.net – Dua Biji Kelapa Kongsi Tangkai (Menarik!) | Apabila bercerita mengenai penemuan pelik tentang kelapa ini, sebenarnya banyak yang terjadi seperti sebelum-sebelum ini. Ada yang kelapa bertunaskan pokok pisang dan sebagainya. Kali ini ia mungkin jarang ditemui, dua kelapa berkongsi satu tangkai. Namun itu penemuan pelik penjual air kelapa muda, Ramlee Mohamed, 41, di Kampung Kolam Emas, dekat sini, kelmarin.

Menurut Ramlee, kelapa muda itu dibeli daripada peniaga kelapa muda dua hari lalu dan tidak menyangka daripada lima kelapa muda dibeli, dua didapati kembar.
“Sebaik mendapati kelapa muda itu pelik kerana dua biji pada satu tangkai.
Jadi saya simpan dahulu di rumah sementara menghabiskan kelapa lain dahulu untuk dijual airnya,” katanya.
Beliau berkata, sejak berniaga menjual air kelapa muda lima tahun lalu, inilah kali pertama menemui kejadian sebegitu dan kebiasaannya satu tangkai hanya sebiji kelapa.
“Saya kerap menemui perkara pelik sejak berniaga air kelapa muda dan tebu. Sebelum ini tebu yang ditanam hingga melebihi tujuh meter,’ katanya.
Melayukin.net - Banyak penemuan pelik yang berjaya kita lihat. Kejadian yang dapat kita simpulkan adalah ia merupakan sebahagian dari tanda-tanda kekuasaan Allah SWT. Kalau dua kelapa satu tangkai, mudahlah kita nak bawa sekali gus kan tanpa perlu mengikat di antara tangkai kelapa yang lain.

Comments

Popular posts from this blog