GAMBAR REMAJA MELAYU MURTAD DAN GROUP MALAYSIA MURTAD DI FACEBOOK 

 


Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Sungguh terkejut dengan berita yang diterima ini. Gambar remaja Melayu murtad ini didedahkan di facebook baru-baru ini.
remaja-murtad
          Info yang diterima adalah seperti berikut:
Nama : Tajul Azri
Umur : 19 Tahun
Negeri : Melaka
Status : Murtad selepas SPM


Gambar di bawah ini merupakan perbualan remaja ini dengan ibunya. Dikatakan, keluarganya masih berusaha membantunya kembali kepada Islam.
remaja-murtad2

Lebih mengejutkan apabila info seterusnya yang diterima bukan sahaja seorang remaja ini yang murtad tetapi masih ramai lagi remaja dan rakyat Malaysia yang murtad. Paling menyedihkan umat Islam apabila wujudnya Group golongan murtad ini di facebook. Jumlah member juga mencecah 550 ketika artikel ini ditulis. Tidak hairanlah jika jumlah member group ini semakin meningkat pada masa akan datang. Untuk melihat bukti group ini betul-betul wujud KLIK SINI.
Untitled

Berikut adalah sedikit penerangan mengenai Group Murtad di facebook itu:

Murtad di Malaysia
Kumpulan ini terbuka kepada mereka yang murtad dari Islam di Malaysia dan pihak-pihak yang ingin menyumbangkan sokongan moral kepada mereka yang murtad. Objektif kumpulan ini adalah untuk menjadikan sistem sokongan moral kepada mereka yang telah murtad dari Islam di Malaysia. Kumpulan ini juga terbuka kepada perbincangan mengenai perkara-perkara yang berkenaan dengan persoalan murtad di Malaysia, persoalan agama Islam, persoalan Melayu Islam, dan lain-lain.

Kerajaan Malaysia telah bertindak dengan menyekatkan laman web yang bertajuk Faith Freedom International (Kebebasan kepada Kepercayaan Antarabangsa) di alamat: http://faithfreedom.org/. Penggunaan Internet di Malaysia kini sedang dikawal dengan ketat. Mereka yang dijumpai dan dipercayai oleh kerajaan Malaysia dan kerajaan Islam di Malaysia menyalahgunakan Internet adalah mereka yang mengakses dan mengeluarkan maklumat yang tidak disetujui oleh matlamat pengislaman negara Melayu Malaysia. Kawalan ini telah melibatkan rakyat Malaysia yang hanya bersuara di Internet ditangkap dan dihukum dengan berat. Murtad telah difatwakan oleh kerajaan Islam di Malaysia sebagai ancaman keselamatan negara dan jenayah berat. Oleh itu, demi menjamin keselamatan rakyat-rakyat Malaysia yang murtad dari Islam, mereka yang murtad dari Islam tidak galakkan menggunakan nama sebenar seperti tercatat dalam rekod negara seperti tertulis di kad pengenalan warganegara apabila ingin melibatkan diri dalam perbincangan murtad di kumpulan Facebook ini.

Walaubagaimanapun, semua dijamin keselamatan peribadi dan digalakkan berbincang dengan menghormati antara satu sama lain. Seseorang yang telah murtad dari Islam biasanya mengalami krisis peribadi yang merisaukan keselamatan and hubung-kait dengan keluarga dan umat Islam di sekelilingnya. Jadi, marilah kita semua menjadikan tempat ini sebagai tempat pelindung kepada murtad-murtad di Malaysia dan menghulurkan bantuan and sokongan kepada mereka. Ini boleh menjadi tempat yang selamat penuh dengan dorongan dan sokongan kepada apa jua pilihan yang dibuat oleh mereka yang murtad. Tanggungjawab kita semua hanyalah untuk menerima mereka ini sebagai seseorang individu yang berhak membuat pilihan, dan juga menerima mereka sebagai individu yang berhak untuk hidup dan bebas dari hukuman Sharia Islam.

http://www.blogammar.com/2011/09/gambar-remaja-melayu-murtad-dan-group.html 


pain~T__T


"I know that pain is the most important thing in the universes. Greater than survival, greater than love, greater even than the beauty it brings about. For without pain, there can be no pleasure. Without sadness, there can be no happiness. Without misery there can be no beauty. And without these, life is endless, hopeless, doomed and damned". Adult. You have become adult
Tuhan.. hamba takut T____________T

ada satu rasa, tak mampu ku luah, terlalu sukar diubah. hanya do'a mampu aku panjatkan. mengadu tentang takut dan resahku, mengharap kekuatan dan bantuanMu... jangan Kau biarkan hamba, Tuhan....
"Kita tak mampu nak pikirkan tentang macam2.
"Kita tak mampu nak pikirkan tentang macam2. Tak patut aku akui sesuatu tu benar kalau otak aku tak mampu nak fikirkan kenapa islam benar.".tu jawpan tajul azri bila aku tnya dia kenapa dia tak percaya islam.kenapa?katanya sebab kemampuan otak manusia terhad.urm.terdiam jugak aku.masyallah.rupanya dah bnyak usaha mama dia buat untuk kembalik kan dia pada islam.panggil dukun .ustaz2 bagai tuh.yanamun hati dia keras teramat,YA ALLAH.BUKAKAN LAH HATI SAUDARA AKU TAJUL AZRI UNTUK KEMBALI PADA AGAMA FITRAH MU YA ALLAH.SESUNGGUHNYA KUASA ENGKAU TIADA BATASAN NYA.AKU MERAYU YA ALLAH.~TAPi AKU respect dia sebab dia tak penah nak hina.tapi cuba pertikai kan konon2 nya dia mahu cari apa yg benar.?bagi aku1apa lagi yg dia nak?semua dah jelas.yang benar itu tetap benar.kecuali kalau dia cari kedangkalan.maka kedangkalan lah yg dia jumpa.dia tidak segan mengaku agnostik.maybe lebih pada atheis...ntah .aku hilang point disini.taktahu.!yg aku tahu aku kesian.sumpah .aku hampir mengis sebenarnya.=)mama dia sayang tersangat dekat dia.dan aku da penah nmpak dorang bertekak..erk.bukan bertekak.ala2 perbincanbgan family kot.tapi dekat fb lah.sebab masa tu maybe dia provoke islam ke apa dekat wall dia.maybe laaa.aku pun tak pasti sgt pun.=).masa tu mak dia merayu ngan dia.tapi dia siap boleh cakap.i wont devert to islam back even for u mak.T___T.bayangkan hati mak mana yg tak sedeh anak macam tu .anak yg dikandung 9 bulan 10 hari sekarang telah lari dari ftrah azali dunia.=)iaitu nikmat islam.nikmat yg orang2 begitu kehendaki..benar lah bahawa nikmat islam tu bukan diwarisi.aku penah dgr dulu.kaka usrah ade cakap.kita hnya kebetulan dilahir kan dalam islam.=)sebab mak bapak kita islam.hakikatnya kita semua mualaf.mualaf yg seprti mana lahir bagai kain puteh.ibu bapa yg corak kan kita,jadi batik kah.jadi cottonkah.jadi bndera jepun kah.bndera pakistan kah._____erk__abaikan,**puhlisss*.pointnya disini .begitu la.namun bayangkan hati ibu yg sejak kecik bagi didikan agama ,secukup rasa untuk bekalan anak2 dihari muka.*wahwahwa ayat*.bayangkan !kain puteh.,kau touch up pakai faber castell,pastu kau highligt pakai stabilo,pastu kasi line powder,shading pakai luna bagai.bila dah lama sikit,ada orang pijak cat kaler hitam,jalan2 pijak kain lawa kau tuhh?apa kau rasa?pedih kan?usah kan mak dia.aku yg tak berapa rapat sgt pun aku mengis.okay!aku sedara seislam dengan mak dia .bekas sedara dia la,secara merangkapnya kan?memang patut pun aku risau.=(aku sedeh.sedeh.!okay.aku rasa dah habes before touch pad aku basah ni.nnti aku cuba attach pic tajul.atau nama pilihan dia sekarang robbie ziellen.dan stu lagi aku harap addy framie akan terus berada di lembayung kasih MU ya allah.begitu jugak PENAWAT HATI JANTUNG PISANG MANIS aku.RONELL LEONELL.bukan kanlah seluas arash pintu hati mereka!AMIN/onegaishimassssssuuuu.T__T

Comments

Popular posts from this blog