- SELAMAT MELAYARI BLOG INI SEMOGA KITA MEMPEROLEHI MANFAATNYA DAN HARAP DISEBARLUASKAN KEPADA PEMBACA YANG LAIN PULA BERSESUAIAN DENGAN SABDA RASULULLAH S.A.W "SAMPAIKAN DARIPADAKU WALAUPUN DENGAN SATU AYAT"

Tuesday, February 12, 2013







Testimonial Buasir

Terima kasih kerana sembuhkan buasir saya...



Daripada Norazah (Kajang) norazah7@gmail.com

"Saya Norazah dari Kajang. Sejak 5 tahun dulu saya telah 
diseksa buasir. Untuk selama 5 tahun ini buasir
 itu asyik mengacau kehidupan saya, ia selalu berdarah 
apabila buang air besar, dan kadangkala saya 
berasa takut nak buang air besar kerana kesakitan buasir
 semakin serius semasa berak. Apabila saya 
berak selalu ada sebiji buasir yang besar terkeluar & saya
 terpaksa tolak masuk dengan tangan saya 
walaupun ia menyakitkan bila buat sedemikian.

Saya ingat nak pergi jumpa Dr untuk rawat buasir saya,
 tapi kerana takut & tak faham macamana 
rawatan buasir nanti, jadi saya tunggak sampai kebalakangan
 ini baru saya pergi periksa di hospital. 
ni juga kerana buasir saya sudah semakin serius & sangat
 sakit sampai saya tak tahan disebabkan buasir
 saya telah semakin radang & bengkak.

Selepas pemeriksaan di hospital KL, Dr memberitahu saya
 perlu operation & kos operasi lebih dari RM4,000.
 Dan saya kena stay di hospital untuk 2 malam. Oleh kerana 
buasir saya sudah sangat teruk & sakit, jadi
 saya pun setuju untuk cadangan Dr di hospital ni. Dan 
sebenarnya risikonya sangat tinggi kerana saya 
perlu disuntik bius untuk seluruh badan saya. Walaupun 
saya tahu suntikan bius untuk seluruh badan 
sangat bahaya tetapi saya ingat itu satu-satu caranya untuk 
merawat buasir saya jadi saya pun setuju 
untuk jalani operation ini. Saya terus koma lepas suntikan
 bius untuk seluruh badan saya. Dr menjalankan
 pembedahan atas buasir saya untuk beberapa jam. 
Saya ingat selepas pembadahan tersebut saya patut sembuh
 dari buasir saya & tak akan begitu sakit lagi. Tapi selepas 
saya sedar, buasir saya masih sakit malah kesakitan tersebut 
langsung tak ada kurang. Dan biji buasir besar yang selalu 
terkeluar semasa buang air besar tu masih kat situ lagi & 
apabila saya tanya Dr kenapa buasir tu masih ada, Dr cakap
 itu memang mereka tak dapat potong. 

Saya sangat selisah & sedih kerana sudah membelanja kos 
perubatan lebih RM 4,000 & buasir saya langsung tidak 
sembuh & keseksaan buasir saya masih teruk juga. Kerana
 ini saya pun buat keputusan untuk mancari Dr buasir lain
yang boleh sembuhkan buasir saya. Dengan carian 
di Facebook mengenai rawatan buasir, justerus saya 
jumpa tabib cina ini di Kepong yang lebih 30 tahun 
pengalaman ini. Saya terus buat appointment untuk jumpa
 tabib cina ini, dan beliau pun check atas buasir saya. 

Selepas tabib cina ini check, beliau memberitahu saya rawatan
 buasir yang sesuai untuk kes buasir saya, dimana yang akan
 hilangkan biji buasir besar yang menganggu saya selama ini
 & sembuh sepenuhnya buasir saya. 

Dengan terusnya saya membuat keputusan untuk dirawat 
oleh beliau. Dalam rawatan pertama kali, bahagian buasir
 saya sudah tak sakit & dalam rawatan kali kedua biji buasir
 besar tu dah hilang. 

Saya amat besar hati kerana buasir saya sudah sembuh
 sakarang. Dan saya juga rasa sangat bertuah menurut 
nurse sana, ada pesakit buasir oversea yang sengaja datang 
Malaysia untuk bagi tabib cina ini rawat juga. Dan buasir
 kalau tidak dirawat awal ia akan menjadi semakin teruk.

Saya sangat terima kasih kepada tabib cina ini kerana 
telah menyembuhkan buasir saya yang telah menyinggung
 saya selama 5 tahun ini. 

Daripada Norazah (Kajang) norazah7@gmail.com
____________________________________________________________________________________

~Dari Ya Lian (Gombak) 016-6380881 ~

Untuk beberapa tahun kebelakangan ini, saya suka makan makanan
 pedas & goreng, kerana habit ini saya telah dijangkiti penyakit buasir
 dan buasir fistula yang serius (dikenali sebagai hemorrhoid, piles, 
haemorrhoid, "tikus curi najis"). Disebabkan peyakit ini, sayatelah
mencari beberapa doktor, tetapi kesemua mereka gagal untuk 
memberikan nasihat yang profesional & tiada antara mereka 
yang janji boleh sembuhkan buasir saya. Selepas jumpa dengan 
beberapa doktor, selepas menghabiskan banyak masa & perbelanjaan
 perubatan, bukan sahaja masalah buasir saya tidak boleh disembuhkan,
 wasir saya menjadi lagi teruk. Dengan masalah tekanan darah tinggi dan
 kencing manis saya yang sedia ada, saya telah menjadi lebih risau. 

Saya pernah pergi ke 2 hospital untuk memeriksa & diagnosis masalah 
buasir saya, mereka juga mengesahkan bahawa saya mengalami buasir 
yang amat serius, pihak hospital berpendapat penyakit saya perlu melalui 
 pembedahan & bahagian yang dijangkiti perlu dipotong, tetapi mereka 
tidak menjamin penyakit buasir saya boleh disembuh selepas pembedahan. Beberapa kawan saya yang telah melalui pembedahan buasir di hospital, kebanyakan yang gagal sembuh, malah masalah buasir menjadi lagi teruk,
 & ada yang disebabkan pembedahan hospital, fungsi dubur telah rosak
& ini menyebabkan mereka mengalami masalah pengawalan di dubur 
waktu buang air besar. Saya kehilangan keyakinan saya apabila saya
 telah diberitahu mengenai masalah yang mereka mengalami setelah
 pembedahan penyakit buasir di hospital. 

Selepas ini, saya juga pernah jumpa dengan seorang doktor yang 
tidak profesional, dan dia merawat penyakit buasir saya hanya dengan
hanya menyapu ubat di kawasan buasir saya, sejak itu bahagian buasir 
di dubur saya telah menjadi bengkak. Saya mengalami kesakitan yang
 berterusan & kegatalan. Saya berasa sengsara & sangat seksa. Dalam
 tempoh ini, saya tidak hanya tidak senang untuk pergi kerja, tetapi juga 
sakit sehingga tidak boleh tidur pada waktu malam, saya berasa amat
 resah. Ketika orang lain sedang tidur, saya hanya boleh bersidang 
sendirian untuk sepanjang malam, ini telah banyak menyeksa saya & 
menyebabkan saya sangat sedih. Saya benar-benar tidak mampu buat
 apa-apa pada masa itu. 

Secara kebetulan, selepas diperkenalkan oleh rakan saya seorang 
pengamal profesional dalam bidang buasir & buasir fistuladisease 
dari Jinjang Utara, Kepong. Beliau seorang doktor yang pakar dalam 
bidang buasir melebihi 30 tahun. Selepas beberapa kali rawatan oleh 
 beliau, semua kebengkakan, kesakitan & kegatalan saya telah hilang, 
buasir yang serius saya disembuhi sepenuhnya oleh doktor yang 
berpengalaman ini. 

Sekarang saya rasa sangat gembira, sihat & bahagia, saya bernasib
 baik dapat balik badan yang sihat! Sekarang saya tahu kesihatan 
adalah jauh lebih penting daripada kekayaan. Selepas pengalaman 
yang buruk ini, saya berharap sesiapa yang mempunyai penyakit ini
 perlu mendapatkan rawatan yang betul daripada pengamal profesional 
buasir yang betul, bukan sahaja anda tidak akan mengalami kesakitan
yang tidak perlu, tetapi juga membuang masa dan membelanjakan
 wang yang banyak kepada doktor yang tidak profesional! Yang paling 
penting, pakar rawatan buasir profesional yang mampu menyembuhkan
buasir & masalah buasir fistula anda!

Setelah sudah banyak cuba cara-cara rawatan buasir yang 
berbagai-bagai jenis, akhirnya, saya menjumpai penawarnya. 
Saya tidak sedar akan Rawatan Buasir YL yang begitu berkesan 
dan menakjubkan - Mohd K
____________________________________________________________________________________
Saya adalah seorang pesakit yang menghadapi penyakit buasir 
yang serius. Penyakit buasir ini telah saya tanggung selama 9
 tahun lamanya, dan selama itulah bermacam-macam ubat telah
 saya ambil, namun belum dapat menyelesaikan penderitaan saya.  
Pada Januari 2005, penyakit saya bertambah teruk dan kronik.
 Saya mulai panik, lalu saya tidak dapat bergerak dengan biasa 
apatah lagi untuk bekerja. Penderitaan sakit buasir ini amatlah
 teruk sehingga tak boleh tidur, duduk, berdiri dan macam-macam
 lagi.

Lalu saya membuat keputusan untuk mengikat(rubber 
band) disalah satu klinik. Sakit bertambah lagi dan masih
 tidak dapat menyelesaikan masalah saya. Sehingga suatu 
hari saya dan isteri saya diperkenalkan kepada Dr. YL yang 
pakar dalam buasir. Saya terus menghubungi Dr YL lalu 
membuat pertemuan di Klinik Buasirnya di Jinjang, 
Kepong. Setelah sampai, saya dirawat oleh beliau yang
 banyak memberi pengetahuan tentang penyakit buasir ini.
 Saya terus membuat pilihan untuk mencuba ubat-ubatan
 doktor tersebut. Ternyata perbezaan sakit saya ada perubahan
 walaupun selepas rawatan pertama sahaja. Saya pun terus 
membuat temu janji untuk rawatan kali kedua.
Setelah rawatan kali kedue, bersama saya mengikuti arahan
 berpantang. Alhamdulillah, hari ini saya sembuh. Saya 
membuang air besar tanpa sakit lagi, dua hingga tiga kali 
sehari berbanding dengan dahulu tiga hari sekali. Sudah 
tidak ada fobia tentang itu lagi. Banyak pengetahuan 
tentang penyakit buasir ini apabila saya membuat rawatan 
disini. Saya ingin berkongsi dengan sesiapa sahaja yang 
menghidapi penyakit ini dan memberi nasihat pada pesakit-
pesakit buasir, berubatlah sebelum terlambat kerana ianya 
sangat bahaya dan boleh membawa kanser.
Ini adalah kisah benar saya untuk dijadikan tauladan buat 
semua -  Siti Suhaidah
___________________________________________________________________________________________
Raju berasal dari Cheras, Kuala Lumpur mula mendapat
 buasir sejak 5 tahun dulu. Akibat penyakit tersebut, kehidupan 
Raju terjejas teruk. Beliau terpaksa berhenti kerja kerana terlalu 
banyak mengambil cuti, malah turut memberikan kesan kepada 
hubungan suami isteri.Paling menyeksakan ialah kesukaran
 beliau untuk bergerak bebas dan membuang air besar. Banyak
 masa dihabiskan untuk berehat dan hanya membuang air 
besar setiap dua atau tiga hari sekali kerana fobia dengan kesakitan 
yang dialami. Semakin lama keadaan beliau semakin bertambah
 serius sehingga suatu tahap beliau mengalami pendarahan pada 
dubur dan denyutan yang menyakitkan.
Pelbagai kaedah dan ikhtiar diusahakan oleh beliau samada secara 
perubatan tradisional mahupun menziarahi hospital-hospital 
kerajaan untuk rawatan secara saintifik.
Pihak hospital mencadangkan agar saya menjalani rawatan 

secara pembedahan. Bagaimanapun risikonya ialah rawatan ini 
akan mengambil tempoh yang lama untuk sembuh seperti 
sediakala dan pada masa yang sama juga beliau terpaksa bercuti
 lebih panjang dan ini sudah tentu akan menjejaskan kerjaya saya.
Dengan hati yang berat beliau terpaksa menolak kaedah 
rawatan secara pembedahan ini. Begitupun, beliau bernasib 
baik kerana ditakdirkan beliau terbaca mengenai iklan Rawatan
 Buasir Mujarab di internet. Beliau  terus menghubungi pusat
rawatan ini di Kepong.
Lawatan pertama beliau di pusat rawatan buasir 
tersebut mendedahkan beliau kepada kaedah mengenalpasti 
penyakit buasir beliau melalui bacaan nadi yang sememangnya 
mengesahkan penyakit beliau yang telah dialami selama beberapa
 tahun.
Buat permulaan beliau diberikan beberapa ubat berasaskan 
herba & gabungan teknik mengubat buasir moden. Pada masa 
yang sama juga beliau diarahkan untuk memakan sayur-sayuran
 untuk tempoh dua minggu yang pertama. Kata pakar buasir 
tersebut, jika diizinkan Allah, beliau akan sembuh dalam tempoh
 1 bulan.
Tempoh pengubatan serta kaedah pemakanan yang 
teratur telah berjaya mengurangkan penderitaan
 beliau ketika membuang air besar. Walaupun proses
 penyembuhan menyebabkan beliau terpaksa menghadapi
 beberapa kesukaran berpantang tetapi ianya berbaloi.  
Kini beliau semakin sembuh dan beliau dapat bekerja seperti
sedia kala. Nasihat beliau, janganlah bertangguh-tangguh
 apabila mendapat penyakit buasir atau sembelit di peringkat 
permulaan. Bertindaklah segera sebelum terlambat. Hubungi
 pakar rawatan Buasir untuk membantu anda dari kesengsaraan  
  Raju 
 
 

Pantang Larang Pesakit Buasir

Pesakit buasir hendaklah:

  • Amalkan makan sayur kangkung setiap hari, jika ada 
  • kesan sampingan
  • kangkung pada angin badan, masukkan halia dan 
  • bawang putih ke dalam
  • masakan kangkung.

  • Banyakkan memakan buah-buahan dan sayuran 
  • yang mempunyai
  • kandungan serat yang tinggi supaya melembutkan
  •  najis.
  • Kurangkan memakan makanan yang pedas.

  • Elakkan dari melakukan aktiviti seperti mengangkat 
  • beban yang
  • terlampau berat, atau senaman yang memberi
  •  tekanan pada bahagian
  • abdomen (aktiviti seumpama ini menyebabkan 
  • kita berada dalam
  • keadaan meneran dan ini tidak bagus bagi 
  • pesakit buasir).


No comments:

Post a Comment