Bakar Biji Janggus (Gajus)






 
Hari tu kak aku terlebih rajin nak bakar biji janggus. Tau tak? Kan buah janggus ada biji kat atas tu kan? Dah makan buah janggus, jangan dibuang biji janggus tu sebab bila dibakar dapat pula isi biji janggus, enak rasanya. Ayat apa entah yang aku tulis nih.


haa tudiahh. dok pulun bakaq lagi. 


atas bawah bakaq. ni pun take time gila. lambat btoi biji janggus ni nak terbakar.


dah habis bakar, kena ketuk pula baru dapat kacang janggus. seksa kan? huhuhu


dok ketuk pun asyik tak dapat kacang janggus sebab terlalu rapuh pula. haishh. terlebih hangit.

Dalam beratus-ratus biji janggus yang dibakar tu, ada la dalam 30 biji ja yang boleh dapat kacang janggus tu. Letih sampai keluar peluh jantan jugak la. Hehehe. Aku malas nak habiskan ketuk semua biji janggus tu, terus aku masuk rumah. Tengok cerita hindustan lagi best!
Tapi mulut nih teringin jugak nak makan kacang janggus, so adakah aku bakar biji janggus lagi sekali???? Oh hell NO!! *tetiba. Hahaha. Bukan aku la gamaknya noo nak bakar lagi sekali. Jalan penyelesaiannya mudah saja. Pi kedai dan beli kacang janggus yang sedia dimakan. :) :) :)

Kannnnn senangggggggggggggggggggggg!!!!


p/s: ada yang sebut gajus, ada yang sebut janggus. tapi dalam penulis Bahasa Melayu yang betul adalah GAJUS. :)
http://cieut.blogspot.com

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog