ENZIM MENGKUDU NONI



                                                    

 APAKAH  ENZIM (PATI) MENGKUDU NONI?


Buah mengkudu yang disebut sebagai noni oleh masyarakat barat atau nama saintifiknya morinda citrifolia diketahui begitu kaya dengan pelbagai ramuan ubatan hingga digelar sebagai ratu tumbuhan.

Kajian saintifik mengenai mengkudu atau noni telah dilakukan sejak 45 tahun lalu. Saintis pertama yang mengkaji tentang buah Noni ialah seorang ahli biokimia yang terkenal, Dr. Ralph Heinicke. Semasa Dr. Heinicke membuat kajian mengenai bromelain nanas di Hawaii, beliau mendapati nanas mengandungi

proxeronine. Pada masa yang sama, beliau turut mendapati kandungan proxeronine dan proxeronase dalam buah Noni lebih tinggi daripada nanas. Maka, Dr. Heinicke telah merumuskan bahawa buah Noni ialah sumber terbaik pembentukan protein dalam badan manusia.

Apakah Proxeronine?
A
Proxeronine penting untuk mensintesis alkaloid xeronine. Xeronine ialah sejenis protein yang hanya dapat dihasilkan dalam usus manusia. Kekurangan xeronine boleh mengakibatkan pelbagai jenis penyakit. Proxeronine dan proxeronase akan berubah menjadi xeronine melalui tindakbalas biokimia dalam usus. Ini seterusnya boleh mengaktifkan fungsi enzim dalam badan manusia serta merangsang sistem pencernaan, sistem peredaran darah, sistem doktrin dan sistem pembiakan.




Dengan adanya xeronine, ia boleh mencegah pelbagai jenis penyakit seperti diarrhea, asma, diabetes, arthritis, migrain, masalah haid, batuk, sakit tekak, penyakit mulut dan gusi, merendahkan tekanan tinggi, mencegah pertumbuhan parasit dan kulat, merencatkan pertumbuhan sel-sel barah dan lain-lain penyakit lagi.

Xeronine juga menggalakkan pertumbuhan tisu dan mengaktifkan fungsi sel-sel badan. Oleh itu, xeronine turut memperlihatkan kesan yang terserlah untuk patah tulang, salah urat, seranggan serangga, barah, melecur dan terbakar serta menghalang proses penuaan.

Merawat penyakit kronik seperti penyakit barah atau kanser, penyakit jantung, strok, diabetes (jenis 1dan jenis 2), afrodiasiak, kegemukan, tekanan darah tinggi, rheumatism, sakit alergik, masalah pencernaan, masalah pernafasan, masalah tidur, gangguan fungsi otak, penyakit buah pinggang, ataupun tekanan.

Buah mengkudu juga dikatakan dapat merencat pertumbuhan sel-sel barah, mempunyai kesan analgesik (penahan sakit), antiseptik (membunuh kuman) dan menghalang pertumbuhan parasit serta kulat.

Di kalangan masyarakat kepulauan Hawaii, buah mengkudu dianggap sebagai buah ajaib kerana nilai perubatannya yang tinggi. Sebenarnya buah mengkudu atau noni (nama tempatan di Hawaii) telah tercatat dalam manuskrip purba sebagai salah satu bahan utama dalam ramuan perubatan sejak 2,000 tahun lalu.




Seluruh bahagian pokok mengkudu dikatakan mempunyai nilai perubatan yang tersendiri. Biji mengkudu dipercayai boleh digunakan sebagai julap. Daunnya dikatakan mujarab untuk merawat sakit kulit, mengurangkan sakit dan radang kulit. Daunnya dikatakan mujarab untuk merawat sakit kulit, mengurangkan sakit dan radang kulit. Sementara itu, pucuk mengkudu mempunyai bahan kimia yang amat berguna untuk menghalang proses penuaan.


APAKAH KHASIAT  ENZIM NONI INI?


- Antara khasiat yang terkandung di BSY Noni Enzim:
 
Meningkatkan daya tahan tubuh,
Menormalkan tekanan darah,
Melawan tumor dan kanser,
Menghilangkan rasa sakit,
Anti keradangan dan anti alergi,
Anti bakteria, Mengawal tekanan (stress)
dan Mengawal perubahan energi tubuh.


BSY Noni Enzim ini secara umumnya dapat membantu penyakit di antaranya seperti:


Tekanan darah tinggi, Barah,
Penyakit jantung, Kencing Manis,
Masalah seksual, Lemah badan,
Berat badan berlebihan,
Masalah penghadaman, Masalah buah pinggang,
Gout, Ketagihan merokok,
Luka kecil/besar dan pelbagai lagi.



Pati Mengkudu atau Noni Enzim (Nama saintifik : Morinda citrifolia) memang semenjak dahulu lagi telah digunakan sebagai penyembuh secara tradisional. Ia dikenali sebagai makanan ajaib yang berupaya menyembuhkan luka dalaman. Ciri-ciri anti-radikal bebas yang terdapat didalam Noni Enzim, berupaya


melindungi dari kerosakan jantung dan memperbaiki sistem penghadaman. Bahan-bahan aktif dalam Noni Enzim juga mampu membantu merencatkan sel-sel kanser, mengawal kandungan gula dalam darah, mengawal tekanan darah tinggi dan meningkatkan kekuatan badan menentang penyakit melalui pengukuhan sistem imunisasi badan seterusnya membaiki sel-sel yang rosak kembali sihat dan berfungsi seperti sediakala.




Kenapa Anda Perlu Menggunakan Produk BSY Ini?


Sekiranya anda dapati ada produk lain dipasaran yang menyerupai produk BSY, pastikan ianya mempuanyai kelulusan KKM dan bernombor pendaftran yang sah.Produk in adalah keluaran asli BSY dengan kelulusan Kementrian Kesihatan Malaysia (KKM) dengan nombor pendaftraan MAL09122045TC.


Kenapa ia lebih baik dari Noni Juice lain di pasaran?

Ada perbezaan minum dan titisan dibawah lidah. Apabila kita minum, ia akan terus kedalam perut dan memerlukan masa untuk proses penyerapan ke saluran darah. Berbeza dengan titisan dibawah lidah, ianya terus menyerap kesaluran darah melalui saluran darah digusi gigi.

Cara Menggunakan Noni Enzyme :

2 kali sehari semasa bangun pagi dan semasa hendak tidur.
Terus minum segelas air suam @ air bertapis (Air liur semasa bangun pagi adalah enzime yang paling baik jika di gunakan dengan Noni adalah lebih berkesan).
(Jangan gosok gigi dahulu, ubat gigi mengandungi bahan yang boleh merosakkan enzime Noni, Gosok gigi salepas menggunakan Noni).

Ambil Noni 3 titik atau lebih titik dibawah lidah
Kemam atau kebam selama 1-2 minit biarkan Noni meresap melalui saluran darah dibawah lidah terus kedalam darah.
Telan sikit-sikit Noni sehingga habis dari dalam mulut
Minum segelas air lagi
Ulangi perkara yang sama semasa hendak tidur.
Perhatian:
Salepas menggunakan Noni jarakkan masa 2 jam barulah boleh makan/minum kopi, nescape, teh dan hisab rokok atau sebarang ubat klinik/hospital.
(Jika anda sedang menggunakan
ubat klinik/hospital teruskan seperti biasa)

Testimoni dari Pengguna:




PENYAKIT KULIT (SORIASIS)







PENYAKIT KENCING MANIS (DIABETES)






STROKE




PENYAKIT LUTUT (UNTUT)








Brunei





BND 100.00


 BAGAIMANA UNTUK MEMBELI?

UNTUK MEMBELI , SILA SMS  013 307 5028
                                    ATAU EMEL:  abusyafie@yahoo.com
SILA BERITAHU :  BERAPA BOTOL DIKEHENDAKI,
                               NAMA PENUH,
                               ALAMAT ,
                               NO TELEFON,
KEMUDIAN SILA BANK IN KE:
                                Maybank No:  (akan saya beritahu)
                             
                          
SESUDAH BANK IN, SILA SMS KEPADA SAYA,
BERITAHU JUMLAH DAN WAKTU BANK IN.


ALAMAT SAYA :   Abusyafie
                                                 NO 2, JALAN EMAS,
                                OFF  JALAN RAYA BARAT,
                                 41000 KLANG
                                 SELANGOR


HARGA TAWARAN RUNCIT: 
RM 45.00- 1 Botol
RM85.00 - 2 Botol
RM125.00 - 3 Botol
RM140 - 4 Botol

 http://abunoni.blogspot.com/

Comments

Popular posts from this blog