- SELAMAT MELAYARI BLOG INI SEMOGA KITA MEMPEROLEHI MANFAATNYA DAN HARAP DISEBARLUASKAN KEPADA PEMBACA YANG LAIN PULA BERSESUAIAN DENGAN SABDA RASULULLAH S.A.W "SAMPAIKAN DARIPADAKU WALAUPUN DENGAN SATU AYAT"

Monday, December 3, 2012







Mengapa aku memilih untuk bertudung labuh


Mengapa aku memilih untuk bertudung labuh..
oleh Fatimah Az Zahra pada pada 13hb Januari 2012 pukul 9.10 pagi
Assalamualaikum wbt...buat semua sahabat....

Dulu..bila nampak orang pakai tudung labuh je mesti ada yang menggelarkan mereka ni GTL (Geng Tudung Labuh)..macam-macam pandangan serong di berikan..ada yang cakap "Ala...pakai tudung labuh pun buat maksiat".."Pakai tudung labuh pun......bla..bla..bla...." belum lagi nampak yang pakai purda..."Ala muka dia tak cantik sebab tu nak sorok...dan bla...bla...bla..." tetapi bila ada yang pakai seksi....pakaian berjenama..harga ribu-ribu tapi sayang tak cukup kain...bila nampak je geng-geng macamni..."wow...you...up to date kot"..."wow dah macam selebriti I tengok you"....saya bukan mahu menjadi penghukum dalam situasi ini..kerana saya juga pernah menjadi kedua-dua watak seperti diatas sebelum ini...

Diakui sama sekali...ketika dilambung oleh ombak dunia remaja kebanyakan daripada kita terpersong dari landasan agama...saya juga pada ketika usia remaja..mahu berfesyen..always up to date...pakai shawl,jeans,dan sebagainya...dengan alasan 'Ala...fesyen..asal ikut syariat tutup aurat..a.ka. balut aurat...sebenarnya mata kita dikaburi oleh fesyen-fesyen yang kononnya..'ala...lengan panjang okey la..." sedar ataupun tidak lengan panjang tapi baju pendek dan ketat..."ala pakai shawl..je" tapi sedar tak shawl tu jarang dan pendek...nak pakai shawl pun carilah yang tebal dan panjang...berfesyen biar menutup bukan membalut....masa kian berubah pelbagai pemerhatian dan pengalaman..serta aku imbau kembali apa gunannya ada ilmu agama di dada tetapi aku tidak praktikkan dalam kehidupanku..apa erti Islamku...adakah Islam di dalam kad pengenalan ataupun Islam hanya pada keturunan...Ingatlah wahai bidadari dunia...kamu itu cantik...cuba tengok kartun....bila cakap je bidadari ada tak yang tak cukup kain??? tak kan...semuanya kain berjela-jela panjang....jadi....Pilih la yang labuh..nak berfesyen tak salah asal ikut syariat...You Love Allah...Allah Love you MORE!!!sekadar perkongsian pengalaman.....^^v 

No comments:

Post a Comment