TEROWONG RAHSIA KELANTAN - THAILAND DI TEMUI !!!



Beginilah keadaan semasa (gambar) selepas penemuan terowong misteri Palekbang di Tumpat, Kelantan. Terowong purba sepanjang 100km yang dijumpai di Palekbang Kelantan ini mencetus fenomena baru tentang landskap sejarah melayu Kelantan.

Kerja-kerja arkeologi masih terus dijalankan di sini. Masyarakat sekitar Palekbang mula memenuhi tempat penemuan terowong misteri di Palekbang Tumpat Kelantan untuk melihat sendiri keadaan terowong purba yang menyimpan sejarah lampau yang belum pernah terungkai.

Orang ramai mula memenuhi tempat dimana terowong misteri yang menyimpan pelbagai rahsia yang belum terungkai sejak berita mengenai terowong Palekbang ini mula tersebar luas.

Beberapa pihak bertanggungjawab seperti bomba, arkeologi dan tentera masih menjalankan kerja-kerja untuk mengenalpasti serta mencari sumber-sumber terbaru disini..Pihak bomba juga masih lagi meneruskan kerja-kerja menyedut air untuk memudahkan ahli arkeoligi masuk kedalam terowong tersebut (gambar).

Terowong sepanjang hampir 100km sehingga ke Tak Bai, Siam (Thailand) ini juga dikatakan pernah menjadi kubu persembunyian tentera Jepun serta tempat penyimpanan senjata milik mereka..Terowong purba ini juga dikatakan sebagai tempat simpanan emas kerajaan melayu purba selain dikatakan sebagai kota purba kerajaan Siam yang mengandungi harta karun.

















Comments

Popular posts from this blog