TEKNIK MENJAWAB TEMUDUGA




header

Panduan yang bakal mencerahkan peluang anda untuk mendapatkan pekerjaan!
Sekiranya anda ingin hadiri temuduga, anda perlu bersedia menjawab soalan-soalan yang dikemukakan dengan baik.
Malangnya ramai calon yang menghadiri temuduga tidak bersedia dan sering tertanya-tanya apakah bentuk soalan yang bakal ditanya kepada mereka.
Seandainya, anda inginkan idea dan dapatkan gambaran sebenar tentang soalan-soalan yang sering ditanya dalam temuduga, panduan ini mungkin dapat membantu!
Apa yang menariknya dalam ebook ini, contoh soalan dan jawapan disampaikan dalam bentuk dwi bahasa- Melayu & Inggeris! Ini memudahkan untuk anda menghafal dan menggunakannya ketika perlu!
Dapatkan ebook ini, ianya bakal membantu anda menjawab soalan temuduga dengan lebih baik dan berkeyakinan!

Ikhlas,
thinkerich

Ikhlas,
Khairulnahar a.k.a Thinkerich
Penulis Ebook & Buku Informasi Kewangan
www.KewanganPeribadi.com

Adakah anda,
Seringkali gagal dalam temuduga?
Tidak dapat menjawab soalan penemuduga dengan baik?
Terlepas peluang mendapatkan jawatan idaman kerana gagal dalam temuduga?
Tiada masa untuk melakukan persediaan temuduga?
Temuduga makin hampir, tapi anda masih tidak tahu soalan-soalan yang mungkin ditanya?


hafiz
Daripada: Abdul Hafiz bin Lidin @ Khlidin
Kepada: Pencari kerja yang kecewa & calon temuduga pekerjaan
Perkara: Cara mudah mendapatkan pekerjaan

Assalamualaikum & salam sejahtera kepada semua pencari kerja dan calon-calon temuduga.
Saya geram!
Apabila penemuga senyum sinis dan akhirnya ketawa dengan jawapan yang saya berikan (sedangkan saya rasa saya sudah menjawab soalan yang dikemukakan oleh penemuduga dengan baik).
Saya malu sendiri.
Apabila penemuduga mengatakan jawapan saya tidak selari dengan apa yang ditulis dalam resume (fikir-fikir balik, betul juga kata penemuduga itu).
Saya tergamam.
Apabila penemuduga mengatakan jawapan yang saya berikan memang TIDAK BETUL LANGSUNG.
(Lidah saya kelu).
Adakah perkara ini berlaku kepada anda? Jika ia tidak berlaku kepada anda, itulah yang berlaku kepada saya beberapa tahun dahulu ketika baru menamatkan pengajian. Ke hulu ke hilir saya mencari pekerjaan dan menghadiri sesi temuduga. Dari satu tempat ke satu tempat saya menjaja ijazah yang saya peroleh.
Pantang ada kekosongan yang ditawarkan sesebuah syarikat, saya cepat-cepat hantar salinan resume saya ke syarikat tersebut. Jika ada pesta kerjaya (career fair) yang dianjurkan oleh pihak-pihak tertentu, akan turut bersesak-sesak dari satu booth ke satu booth saya mengisi borang kekosongan pekerjaan. Ada yang memanggil untuk temuduga. Ada yang tidak.
Saya penat.
Sehinggalah pada satu hari, saya bertemu dengan seorang pengurus di salah sebuah syarikat telekomunikasi terkenal di Malaysia. Beliau telah menemuduga ramai individu untuk bekerja dengan syarikat baik yang baru bergelar graduan atau yang sudah berpengalaman. Banyak tips yang beliau kongsikan dengan saya dan yang saya paling ingat ialah dalam temuduga ANDA PERLU MEMBUKTIKAN YANG ANDA ADALAH CALON TERBAIK UNTUK JAWATAN TERSEBUT.
Mungkin anda mempunyai pengalaman dan pendidikan yang tinggi, ada kelayakan yang cukup dan mungkin merupakan calon yang terbaik untuk jawatan yang anda mohon itu. Akan tetapi walau sehebat mana pun pendidikan dan pengalaman yang anda miliki, anda MESTI membuktikan MENGAPA anda adalah calon yang terbaik untuk jawatan tersebut.
Soalan: Bagaimana untuk membuktikan kepada penemuduga bahawa anda adalah calon yang terbaik? Apa yang harus anda lakukan?
Jawapan: Anda perlu mengetahui apa yang diperlukan oleh bakal majikan anda.
1. Apa yang penemuduga mahu?
2. Mengapa mereka bertanyakan soalan ini?
3. Apakah maksud mereka?
4. Bagaimana anda boleh buktikan yang anda adalah calon yang terbaik?

Oleh yang demikian adalah sangat penting untuk anda mengetahui dengan TEPAT apa yang penemuduga mahukan supaya anda boleh menjawab soalan mereka dengan TEPAT. Dengan kata lain anda perlu mampu membaca minda mereka. Jika anda berjaya melakukannya, maka peluang anda untuk memiliki pekerjaan tersebut adalah sangat cerah. Anda sendiri akan terkejut betapa cepat dan mudahnya anda beroleh tawaran tersebut.

Baiklah, anda sudah tahu perkara ini sangat penting. Sekarang berhenti seketika. Soalan saya, apakah perasaan anda apabila saya katakan,
  • Anda sudah tahu dengan TEPAT apa yang penemuduga mahukan?
  • Anda sudah MENGETAHUI MAKSUD dari setiap soalan yang diajukan oleh penemuduga?
  • Anda mampu MEMBACA MINDA penemuduga dalam setiap soalan yang diajukan?
  • Anda sudah mengetahui rahsia menjawab SEBARANG SOALAN yang dikemukakan dalam temuduga – tidak kira apa sahaja yang mereka tanya?
  • Anda sudah MEMILIKI hampir SEMUA SOALAN DAN JAWAPAN yang diperlukan?
Ya, perkara ini anda sudah tahu awal-awal lagi sebelum melangkah masuk ke bilik temuduga.
“Oh! Ini semua mustahil dan seolah-olah tidak masuk akal!” anda berkata.
Cuba bayangkan pula, anda berjalan menuju ke bilik temuduga dengan keyakinan yang tinggi, dengan wajah yang ceria, dan semangat yang berkobar-kobar. Calon-calon lain pula menunggu giliran dengan rasa takut, cemas dan wajah yang pucat lesi.
“Ya, inilah yang saya mahukan!” anda berkata.
Baik, jika begitu saya ingin memperkenalkan kepada anda...
coverl

MENGANDUNGI KOLEKSI SOALAN-SOALAN YANG SERING DITANYA KETIKA TEMUDUGA & CARA MENJAWABNYA DENGAN BETUL

Dapatkan ebook ini ini sekarang. Ia akan mengubah hidup anda selepas ini. Anda tidak perlu lagi duduk menghadap komputer & laptop mencari tips menghadiri temuduga di internet serta soalan-soalan yang bakal ditanya dalam temuduga kerana saya telah melakukannya untuk anda.
Saya telah membuat kajian dan pemerhatian tentang soalan-soalan yang sering ditanya dalam temuduga dan saya kumpulkan dalam ebook ini. Kesemua soalan dan jawapan ini dalam Bahasa Inggeris dan diterjemahkan dalam Bahasa Melayu. Dengan kata lain, soalan dan jawapan yang saya berikan adalah dalam dwi-bahasa.

Apa Isi Kandungan Ebook Ini Dan Bagaimana Ia Disusun?

1. Ebook ini dibahagikan kepada beberapa bab. Dimulakan dengan pendahuluan, bahagian 1 hingga bahagian 5 dan akhir sekali lampiran senarai agensi pekerjaan popular di Malaysia. Soalan dan jawapan yang disediakan berkisar tentang komunikasi (communication), khidmat pelanggan (customer service), pendidikan (education), kemahiran interpersonal (interpersonal skills), motivasi (motivation), kerja berpasukan (teamwork) dan banyak lagi.
isi
2. Dalam setiap soalan dalam panduan ini, saya akan dedahkan strategi di sebalik soalan yang ditanya dan apakah yang sebenarnya yang penemuduga cuba dapatkan daripada anda dengan menanyakan soalan-soalan tersebut. Contoh:

huraian

3. Akhir sekali saya akan tunjukkan kepada anda contoh jawapan sebenar yang sepatutnya anda gunakan. Selepas membaca jawapan saya, anda boleh mereka cipta jawapan anda sendiri yakni jawapan yang bersesuaian yang boleh menarik perhatian penemuduga. Salah satu contoh jawapan:
jawapan


Bagaimana Ebook Ini Boleh Membantu Anda?




Anda akan didedahkan kepada rahsia kejayaan dalam temuduga. Anda akan belajar bagaimana menggunakan teknik-teknik yang betul dan profesional semasa menjawab soalan daripada penemuduga. Anda juga akan mengetahui perkara-perkara yang amat diperlukan untuk mendapatkan pekerjaan yang anda ingini.





Anda akan mengetahui bagaimana memberikan jawapan yang tepat kepada soalan-soalan yang berbentuk senario, situasi dan kelakuan. Anda akan mempelajari bagaimana untuk menjawab soalan berkenaan pengalaman anda. Ia seterusnya akan mampu memberikan gambaran kepada penemuduga bahawa anda adalah seorang pekerja yang sangat berkeyakinan, pandai mengurus, serba boleh dan sedia melakukan apa sahaja kerja yang ditugaskan kepada anda.


Anda akan diberikan lebih 100 jawapan yang profesional iaitu jawapan yang mampu menarik perhatian penemuduga seterusnya membantu anda memperoleh pekerjaan dengan lebih cepat berbanding calon lain yang tidak bersedia.

Anda akan dibimbing langkah demi langkah dalam setiap jawapan seterusnya cara terbaik untuk menjawabnya.



Anda akan dibekalkan dengan soalan-soalan yang anda boleh tanya kepada penemuduga yang menunjukkan yang anda melakukan sedikit homework sebelum menghadiri temuduga dan sangat serius untuk bekerja di syarikat tersebut.
Anda akan ditunjukkan pendekatan terbaik apabila ditanya soalan seperti... "What would you do if..." (Apa yang anda akan lakukan jika...”) yang berkenaan dengan sesuatu keadaan dan kelakuan dalam organisasi.
Anda akan dibimbing bagaimana hendak berunding dengan penemuduga tentang jumlah gaji yang anda minta tanpa membuatkan penemuduga berasa tidak senang dengan anda.


Panduan ini akan membantu menjimatkan masa, tenaga dan wang ringgit anda dengan mengelakkan anda melakukan kesilapan-kesilapan besar yang membuatkan orang lain (yang tidak membaca panduan ini) terus mencari kerja tanpa henti.


Membantu anda untuk kelihatan ceria ketika proses temuduga. Ini kerana dengan memberikan jawapan yang unik dan menarik, anda akan rasa lebih tenang, berkeyakinan tinggi dan bersedia.


Sesuai untuk anda yang baru menamatkan pengajian dan masih belum pernah menghadiri temuduga. Ia akan membantu anda mendapatkan pekerjaan pertama dengan lebih cepat.


Terdapat banyak cara disediakan untuk menjawab satu-satu soalan. Ada soalan yang mempunyai 5,6,7 dan 8 jawapan yang berbeza!

Anda akan dibimbing supaya memberikan jawapan yang MATANG dan PROFESSIONAL (walaupun umur anda baru 23 tahun dan baru keluar dari universiti).
Panduan ini bukan mengajar anda menipu, membuat helah dan sebagainya. Sebaliknya akan membimbing anda memberikan jawapan yang terancang dan tersusun rapi.
Panduan ini bukan ibarat soalan bocor, tetapi soalan yang dibocorkan dengan jawapan sekali!



Siapa Yang Perlu Memiliki Ebook Ini?


Pelajar IPTA, IPTS, kolej, institut kemahiran yang berada di tahun akhir pengajian yang ingin melakukan persediaan awal untuk menghadapi temuduga.


Graduan Institut Pengajian Tinggi Awam (IPTA) yang baru menamatkan pengajian dan sedang mencari pekerjaan.


Lepasan Kolej, Institut Kemahiran, Institut Pengajian Tinggi Swasta (IPTS) yang memiliki sijil, diploma, atau ijazah, yang baru menamatkan pengajian dan sedang mencari pekerjaan.


Lepasan IPTA, IPTS, Kolej, Institut Kemahiran yang memiliki kelayakan dan masih menganggur setelah sekian lama menamatkan pengajian.



Lepasan IPTA, IPTS, kolej, institut kemahiran yang memiliki kelayakan tapi masih melakukan kerja sambilan sambil menunggu tawaran kerja yang sesuai dengan kelayakan yang dimiliki.




Para pekerja yang ingin mencari pekerjaan lain kerana gaji yang diperoleh sekarang ini adalah rendah dan tidak berbaloi dengan kerja yang dilakukan.
Pencari kerja dalam bidang Perakaunan (Accounting), Kewangan (Finance), Pentadbiran (Admin), Sumber Manusia (Human Resources), Jualan (Sales), Pemasaran (Marketing) dan Perkhidmatan (Services).
Pencari kerja dalam bidang Sains (Sciences), Komputer, Teknologi Maklumat (ICT), Kejuruteraan (Engineering), Perkilangan (Manufacturing).
Pencari kerja dalam bidang Pendidikan (Education), Pembinaan (Building), Latihan (Training),


Pekerja berpengalaman yang ingin mendapatkan gaji serta insentif yang lebih menarik dengan bekerja di syarikat yang lebih besar.


Pekerja yang mempunyai pengalaman teruk di tempat kerja sekarang dan ingin mencari kerja di tempat lain.


Pekerja yang sudah bekerja lama di sesebuah syarikat namun masih lagi BERSTATUS KONTRAK dan ingin mendapatkan status TETAP di syarikat lain.

Pekerja yang sudah tidak sanggup lagi menjadi mangsa buli di tempat kerja.
Para ibu atau bapa sepenuh masa yang ingin kembali mencari kerja.


ANDA, yang akan menghadapi temuduga ESOK, lusa, minggu hadapan atau satu hari nanti.



ANDA, yang sedang mencari kerja tapi LEMAH BERBAHASA INGGERIS. Ini kerana panduan ini ditulis dalam dwi-bahasa yakni setiap soalan dan jawapan ada terjemahan ke bahasa Melayu. Anda tidak perlu lagi membelek kamus untuk mencari makna perkataan satu persatu.


ANDA, yang ingin mengetahui Teknik Menjawab Soalan Temuduga dengan betul.



Ya, saya mahu memiliki ebook ini sekarang.


Dengar apa kata mereka yang telah membaca,

"Antara ebook yang terbaik yang pernah saya baca berkenaan dengan temuduga."
Ebook Koleksi temuduga ini merupakan antara ebook yang terbaik yang pernah saya baca berkenaan dengan temuduga. Sebelum ini pun saya pernah menghadiri dalam beberapa siri temuduga, dan saya cuba bandingkan dengan info yang dikongsikan di dalam ebook ini, ianya sangat-sangat berguna.
Banyak soalan yang kita tak jangkakan untuk disoal, telah dikupas secara detail di dalam ebook ini. ia lengkap dengan penggunaan dwibahasa yang memudahkan kita untuk memahaminya.


Ikhlas,


rahmanbasri
Rahman Basri
www.PanduanEmel.com

“Sebuah Panduan Temuduga Yang Lengkap!”
Penting bagi kita untuk mempersiapkan diri sebelum menghadiri sebarang temuduga, kerana temuduga boleh diibaratkan satu medan tempur bagi bersaing dengan beratus-ratus orang dalam merebut jawatan yang ditawarkan!
Namun dalam perebutan ini kita perlukan strategi yang lengkap bagi memastikan kemenangan adalah milik kita dan paling penting ialah untuk stand out from the crowd and be a winner!
Kita perlu pakar & mahir dalam temuduga untuk berjaya merebut jawatan yang ditawarkan.
Semuanya terkandung dalam panduan temuduga ini!

Tahniah Saudara Hafiz Lidin!
amirulhafiz
Amirul Hafiz,
www.UsahawanRemaja.Com

"Anda Akan Berasa Lebih Yakin!!!"
Setelah mengamati kandungan ebook ini, saya dapati ia penuh dengan tips dan panduan temuduga yang sangat bagus dan relevan untuk dijadikan rujukan. Walaupun saya sendiri pernah menghadiri beberapa temuduga dan pernah juga menemuduga calon pekerja, namun saya masih lagi boleh katakan terlalu banyak perkara yang saya tidak tahu yang dibongkarkan dengan jelas tanpa berselindung di dalam panduan ini.
Selain itu, di dalam ebook ini juga, anda bukan sahaja akan didedahkan dengan soalan-soalan yang lazim ditanya, bahkan sebab soalan itu ditanya dan juga cara menjawabnya. Ia bagaikan soalan bocor yang akan membuatkan anda lebih yakin untuk menghadiri temuduga tidak kira apa jua bidang dan jawatan yang anda pohon.Ternyata saudara Hafiz banyak membuat kajian tentang hal ini. Syabas Hafiz! Saya yakin ramai yang akan mendapat manfaat daripada panduan hebat ini...


asaziz

As Aziz
www.asaffiliatecentral.com
www.wangdotcom.com

"Kali pertama saya melihat panduan temuduga diberikan dalam dua Bahasa iaitu Bahasa Inggeris dan Melayu."
Jika anda mahu pergi ke satu temuduga kritikal dan hanya mempunyai masa satu hari untuk buat persediaan elok mendapat khidmat seorang coach. Tetapi jika susah cari atau tidak cukup bajet inilah panduan yang wajib dihayati. Ini kali pertama saya melihat panduan temuduga diberikan dalam dua Bahasa iaitu Bahasa Inggeris dan Melayu. Lebih-lebih lagi versi digital. Bagi mereka yang tidak mahir Bahasa Inggeris anda boleh mempelajari cara bercakap dalam BI sekaligus memperbaiki pertuturan BM. Bagi mereka yang mahir BI tetapi sukar bertutur dalam BM pastinya tidak ragu mencuba nasib contohnya dalam sektor kerajaan.
Penulis juga prihatin kepada dilemma graduan baru. Ini kerana graduan baru antara lain tidak dapat menggunakan pengalaman sebagai aset. Usah kata graduan baru, mereka yang berpengalaman pun boleh diperangkap apabila ditembak soalan-soalan pelik. Nasib baik penulis memberikan huraian khusus bagaimana menggunakan soalan sebegini sebagai batu loncatan untuk mendapat kerjaya idaman anda.

sunthara
Sunthara Segar
www.suntharasegar.com
H/P 017-8719444
Penulis Buku-buku Kewangan , Pendidik Kemahiran Kewangan dan Fasilitator Seminar Kewangan.
1) Kerjaya Perancangan Kewangan Peribadi
2) Rahsia Melabur Dalam Unit Amanah
3) Rahsia Mengurus Insurans Hayat
4) Buat Duit Sebagai Agen Insuran Takaful
5) Buat Duit Sebagai Agen Unit Amanah


"Ebook Teknik Menjawab Soalan Temuduga" telah dihasilkan dengan penuh teliti, telah lama saya terfikir kenapa tiada satu panduan pun yang dibuat bagi menjawab soalan, nak-nak pulak dalam bahasa inggeris, tapi setelah ebook ini dikeluarkan dan setelah membaca kandungan ebook tersebut saya sangat berpuas hati.
Dalam ebook ini juga disediakan jawapan temuduga di dalam bahasa inggeris dan bahasa melayu, jadi soalan wajib di dalam bahasa inggeris sudah tentu anda mampu menjawab dengan lancar.
buja
malaysiancareer.com

Jika anda seorang mahasiswa, bakal graduan atau graduan universiti...

"Amat sesuai untuk dijadikan bacaan ilmiah yang penting kepada sesiapa yang mencari pekerjaan."
Pada mulanya, saya sangkakan Saudara Hafiz hanya menjual panduan temuduga yang boleh didapati melalui internet sahaja mengenai soalan-soalan temuduga dan cara menjawabnya. Secara keselururuhan saya tidak tertarik dengan panduan ini.
Namun jangkaan saya tidak tepat sekali apabila diberi peluang oleh Saudara Hafiz untuk memberikan review jujur terhadap panduan ini. Ternyata setelah mebaca panduan ini, saya tahu panduan ini tidak boleh didapati dalam internet mahupun kedai-kedai buku yang menitik beratkan pelbagai soalan dan cara menjawabnya secara profesional untuk mendapatkan pekerjaan.
Saya sebagai pelajar tahun pertama di sebuah IPTA amat beruntung kerana diberi peluang membaca dan memberi review ini kerana panduan yang ditulis oleh Saudara Hafiz amat berbaloi-baloi dimiliki oleh bakal graduan mahupun graduan yang sedang mencari pekerjaan pada hari ini. Saya amat bersyukur kerana mendapat pendedahan soalan-soalan dan cara menjawabnya seawal ini melalui panduan ini.
Tanpa saya beselindung, berani saya katakan panduan ini amat sesuai untuk dijadikan bacaan ilmiah yang penting kepada sesiapa yang mencari pekerjaan.


faiz
Faiz Shafie
www.tutorialnewbie.com/blog

"99% rahsia kejayaan dalam temuduga telahpun dicoretkan di dalam panduan ini."
Panduan Soalan Temuduga memang sangat membantu mereka yang sedang bersiap-siap untuk menghadiri temuduga. Saya pun boleh aplikasikannya bila tiba masanya saya dipanggil untuk temuduga.
Keistimewaan yang ada dalam produk ini ialah, ia direka dalam bentuk dwibahasa. Bahasa Melayu ada, Bahasa Inggeris pun ada. Jadi ia sesuai untuk mereka yang akan menghadiri temuduga yang menggunakan BM atau BI sebagai medium komunikasi.
Panduan ini juga sesuai untuk mereka yang bakal ditemuduga untuk bekerja di dalam sektor awam mahupun sektor swasta. Hal ini kerana panduan ini menyampaikan mesejnya dalam bentuk umum serta mudah disesuaikan dengan keadaan semasa.
Panduan ini mungkin tidak 100% membantu calon untuk lulus dalam temuduga yang mereka hadiri, tapi setidak-tidaknya 99% rahsia kejayaan dalam temuduga telahpun dicoretkan di dalam panduan ini. Selebihnya 1% datangnya daripada sifat percaya terhadap kemampuan diri sendiri.
anwar
Anwar Yassin
www.kitbiasiswa.com

Baik, saya mahu mendapatkan ebook ini sekarang!

Klik sini untuk mendapatkan Ebook Teknik Menjawab Soalan Temuduga

Nanti dulu! Saya ada beberapa bonus yang ingin diberikan kepada anda.


Bonus #1: Panduan Lengkap Menulis Resume Yang Berkesan RM30 (PERCUMA)

resume
Mengandungi:
>> 7 langkah untuk mencipta resume yang berkesan
>> Perkara-perkara wajib ada dalam resume
>> Perkara-perkara yang tidak perlu dimasukkan dalam resume
>> Perkataan-perkataan POWER yang boleh dimasukkan dalam resume
>> dan banyak lagi...

Bonus #2: Koleksi Surat Berkaitan Pekerjaan. (PERCUMA)
surat
Mengandungi:
>> Contoh resume permohonan pekerjaan
>> Contoh surat permohonan pekerjaan (Cover Letter)
>> Contoh surat ucapan terima kasih
>> Contoh surat perletakan jawatan
>> dan banyak lagi...

Bonus #3: 7 Keys To Success
(PERCUMA)
7keys
Ebook berbahasa Inggeris yang menghuraikan 7 tips utama untuk mencapai kejayaan dalam hidup anda.

Bonus #4: Kupon diskaun pembelian ebook Strategi Rahsia Kuasai Bahasa Inggeris BERNILAI RM 10
diskaun

Ya, semua ini diberi percuma dengan pembelian ebook Teknik Menjawab Soalan Temuduga.

Berkenaan dengan harga ebook ini. Tapi sebelum itu saya ingin bertanya kepada anda, berapakah nilai yang anda sanggup keluarkan jika,
  • Anda dapat soalan & jawapan bocor dalam sesi temuduga nanti?
  • Anda tidak perlu mencari kerja lagi selepas ini?
  • Anda tidak perlu bekerja sambilan lagi?
  • Anda dapat kerja di syarikat yang menawarkan gaji yang lumayan?
  • Anda dapat bekerja di syarikat yang menawarkan pelbagai insentif kepada anda seperti bonus 3 bulan gaji, bonus 6 bulan gaji dan sebagainya?
  • Anda boleh memiliki kereta, rumah atau percutian idaman anda, setelah anda memperoleh gaji yang lebih banyak lagi daripada sekarang di tempat lain?
  • Anda dapat bekerja di syarikat yang menawarkan lebih banyak elaun-elaun khas seperti rawatan hospital percuma, pelancongan percuma dan sebagainya?
Tidak ternilai bukan?
Baiklah, setelah membuat pertimbangan yang sewajarnya, saya telah memutuskan bahawa pelaburan yang anda harus lakukan untuk anda menamatkan pencarian kerja anda atau mendapatkan pekerjaan idaman anda ialah sebanyak, RM60, RM 50 sahaja.
Jika anda mengatakan yang harga ini terlalu mahal, anda perlu fikir semula. Tahukah anda berapakah harga panduan sebegini yang dijual di luar negara? Tidak kurang USD 37. Jika ditukar kepada RM,
USD 37 x RM 3.30 = RM 122.10
Ya! Anda akan kehilangan RM 122.10 untuk memiliki panduan soalan temuduga. Panduan tersebut pula 100% dalam Bahasa Inggeris yang sukar difahami. Selain itu, tiada contoh jawapan dalam Bahasa Melayu dan tiada huraian dalam Bahasa Melayu.
Namun begitu anda perlu cepat kerana tawaran ini adalah terhad kepada 100 pembeli terawal sahaja. Selepas itu harganya akan dinaikkan mengikut kuota yang ditetapkan seperti berikut.
RM 60 - Harga tetap
RM 50 - 100 unit
RM 50 - tinggal 22 unit sahaja
RM 40 - 100 unit


Sedarkah anda bahawa sesi temuduga boleh diibaratkan seperti pertandingan merebut pingat emas di Sukan Olimpik. Oleh itu apalah salah kiranya untuk anda melaburkan sedikit wang untuk mendapatkan ‘pingat emas’ tersebut. Apalah salahnya melaburkan sedikit wang untuk membayar semula pengorbanan anda selama berada di universiti.
Ya, pelaburan anda hanya RM 60, RM 50. Pulangan daripada pelaburan ini, anda (1) akan mendapatkan pekerjaan idaman anda, (2) anda akan lebih seronok bekerja di tempat baru, (3) anda akan mendapat pelbagai faedah yang ditawarkan dan (4) pelbagai lagi keseronokan.
Ingat! Pelaburan anda hanya sekali. Namun ilmu dan manfaat yang anda akan dapat adalah berkali-kali lebih besar dan akan kekal buat selama-lamanya.
Oleh itu, jangan lepaskan peluang pekerjaan yang anda terima. Dapatkan panduan ini segera, amalkan isi kandungannya, bersedia dan praktikkan ketika sesi temuduga nanti.

Klik gambar dibawah untuk mendapatkan Ebook Teknik Menjawab Soalan Temuduga
order
(Nota: Gambar hanya ilustrasi. Ebook adalah dalam format PDF iaitu buku maya yang hanya boleh dibaca melalui komputer dengan menggunakan perisian khas Adobe Acrobat Reader. Jadi, TIADA PENGHANTARAN DALAM BENTUK BUKU atau POS KE RUMAH ANDA.)

Jika anda berminat untuk mengikuti Kursus Menghadiri Temuduga secara Online, sila masukkan nama dan alamat email anda dan tekan butang daftar sekarang.
Anda akan menerima 7 Siri Kursus Temuduga Online PERCUMA. Sila daftar sementara tawaran ini masih dibuka.
P/S: Anda dinasihatkan untuk daftar sekarang kerana mungkin tawaran ini telah ditamatkan apabila anda melayari laman web ini di masa lain.


First Name:
Email address:




Ikhlas,

Hafiz Lidin
abdulhafizlidin@gmail.com


P.P.S. Panduan ini akan melakukan perubahan yang BESAR dalam proses temuduga anda yang seterusnya. Biasanya seseorang mengambil masa hingga 3-6 bulan untuk mendapatkan kerja. Tapi dengan memiliki dan mempraktikkan ilmu yang terkandung di dalam panduan ini, kebarangkalian anda untuk mendapatkan pekerjaan adalah lebih tinggi. Mungkin dalam masa 1 bulan sahaja.
P.P.P.S: Berita baik! Tahukah anda kebanyakan calon temuduga yakni pesaing-pesaing anda adalah pemalas? Mereka tidak gemar melakukan pelaburan terhadap ilmu untuk mendapatkan pekerjaan. Itulah sebabnya mereka tidak mendapatkan pekerjaan selama berbulan-bulan. Oleh itu, jika anda mendapatkan ebook ini dan mempraktikkan ilmu yang terkandung di dalamnya, peluang anda pasti lebih cerah berbanding mereka!
P.P.P.S: Anda dinasihatkan untuk mendapatkan ebook ini hari ini juga. Ini kerana ada kemungkinan, jika anda datang semula ke laman web ini pada waktu lain, harga ebook ini telah dinaikkan. Jadi, klik sini sekarang!



http://soalantemuduga.com/jomniaga.htm
© 2011 Teknik Menjawab Soalan Temuduga

Comments

Popular posts from this blog