Seni Lukisan TUBUH Yang Menarik


Choo-san, seorang pelajar universiti di Jepun menggunakan cat acrylic untuk menghasilkan imej ilusi ultra realistik pada tubuh manusia. Saksikan kehebatan teknik lukisan di bawah ini.


 
 [UNIKNYA.COM] lukisan tubuh atau popular dengan sebutan  body craft adalah bentuk seni tubuh atau embody art. Tidak seperti tato, embody craft bersifat sementara, dengan menggunakan felid yang dituangkan pada tubuh, berlangsung hanya beberapa wad saja. Untuk embody prowess berikut ini dikreasikan seperti bentuk pakaian atau pun bentuk ilusi seeable yang tidak biasa.














(Sumber:warmphotos.net)

Yang menakjubkan lagi, ada seorang pelukis membuat konsep kenyataan menjadi seperti lukisan. Jika kita melihat nya sekilas saja, nampak seperti sebuah lukisan yang caretaker realistis. Tapi sebaliknya, apa yang sebenarnya diperlihatkan ialah lukisan hidup atau seni lukis tubuh pada manusia. Penasaran seperti apa embody prowess nya itu? Berikut foto fotonya.











(Sumber: provoke-online.com)


Gambar tersebut merupakan hasil maha karya terbesar seniman berumur 25 tahun asal Amerika, Alexa Maeda (seorang pelukis dan fotografi). (**)

Sumber : warmphotos.net & alexameade.com, uniknya.com 
 http://nisive.blogspot.com/

Comments

Popular posts from this blog