- SELAMAT MELAYARI BLOG INI SEMOGA KITA MEMPEROLEHI MANFAATNYA DAN HARAP DISEBARLUASKAN KEPADA PEMBACA YANG LAIN PULA BERSESUAIAN DENGAN SABDA RASULULLAH S.A.W "SAMPAIKAN DARIPADAKU WALAUPUN DENGAN SATU AYAT"

Tuesday, August 7, 2012









DARI USTAZ DON





 
 



TAPAK KAKI RASULULLAH SAW YANG MASIH DIJAGA DAN KEKAL SEHINGGA KE HARI INI...

 SELIPAR MILIK RASULULLAH SAW..DIRIWAYATKAN BAHAWASANYA ALLAH TIDAK MEMBENARKAN RASULULLAH SAW MENANGGALKAN SELIPARNYA KETIKA BERTEMU DENGANNYA DI SIDRATUL MUNTAHA SEMASA PERISTIWA ISRA' MI'RAJ..

 DOA BERBUKA PUASA YANG THABIT DARI RASULULLAH SAW...RIWAYAT ALLAHUMMA LAKA SUMTU ADALAH DHOIF ,TIDAK BOLEH DIJADIKAN HUJAH TETAPI SEKADAR BERAMAL SAHAJA MANAKALA RIWAYAT INI ADALAH HASAN,TETAPI JANGANLAH BERGADUH SESAMA ISLAM DISEBABKAN DOA2 INI,BOLEH PILIH YANG MANA SATU,TAPI YANG LEBIH HASAN ADALAH DOA INI,PEACE NO WAR,RAMADHAN KARIM.






Dari Abu Dzar r.a, dari Nabi s.a.w sabdanya: Setiap orang mempunyai sumber sedekah. Tiap-tiap tasbih, tahmid, tahlil dan takbir adalah sedekah. Amar makruf adalah sedekah, nahi mungkar adalah sedekah. Dan semuanya itu sama nilainya dengan dua rakaat solat Dhuha.

Huraian Hadith:
Beramal ibadah itu bukan setakat di hamparan sejadah (solat) semata tetapi ia meliputi aspek-aspek amalan anggota lahir dan batin di luar sembahyang juga seperti bersedekah, bertasbih, bertahmid dan sebagainya. Pokoknya di setiap kesempatan yang ada perlu diisi dengan amal kebaikan kerana setiap amal akan diganjari dengan balasan yang baik dan begitulah sebaliknya.
 

No comments:

Post a Comment