Betik untuk Masalah Asid Urik!

Sophie Dalton


Cubalah jika anda telah mendapat asid urik selepas semua kemudaratan tidak dilakukan.

Ini adalah benar-benar berkesan, hanya campuran hijau betik kiub untuk teh hijau biasa, saudara sepupu saya cuba dan mendapati ia sangat berkesan.

Saya juga telah dikongsi dengan rakan gout untuk cuba ini ("sendi kaki" beliau mula ubah bentuk), selepas seminggu minum formula ini terdapat peningkatan yang ketara, dan selepas dua minggu sendi kaki sembuh dan kembali kepada keadaan biasa.


Ia adalah hampir tiga tahun sekarang, sakit sendi hilang, tetapi dia mengekalkan pengambilan antara 1-3 kali bulanan untuk mengelakkan berulang.

Rakan-rakan lain yang mengalami tahun masalah gout juga telah pulih.

Ia adalah baik untuk semua, malah mereka tanpa gout.
Baik formula! Adakah berkongsi dengan orang-orang yang memerlukan!

Satu urutan baik oleh Profesor Lai dari Sekolah China Farmasi:
Potong betik hijau menjadi kiub kecil, tempat ke dalam air, masak hingga mendidih, kemudian tambahkan daun teh, sama seperti proses membuat teh.

Ujian klinikal menunjukkan bahawa ini membawa kesan yang baik untuk rawatan gout, tertakluk kepada minum kerap formula ini.

Encik Liu Qing, Ketua Town Rende di Tainan, menderita selama bertahun-tahun dari sakit perut yang teruk di sekitar dinding posterior perut.

Beliau menggunakan betik hijau sebagai periuk teh untuk menyediakan teh keluarga setiap hari, selepas sebulan, keadaan penyakit kronik itu lebih baik.

Ahli keluarga beliau dengan asid urik yang tinggi juga telah sembuh oleh teh betik yang sama.

Untuk ini, Encik Liu ditanam banyak betik untuk berkongsi dengan saudara-mara dan rakan-rakan dengan penyakit yang sama.

Menurut Encik Liu, dalam memilih betik hijau sebagai wadah teh, memilih mereka bentuk yang lemak dan pendek, dengan kapasiti yang lebih besar.

Cut off bahagian atas betik, membersihkan diri benih, membuka satu lubang kecil di dinding sebelah atas untuk memudahkan menuang teh.

Buat lubang pengudaraan kecil pada penutup atas, dimasukkan ke dalam daun teh, tuangkan dalam air mendidih, letakkan penutup atas kembali ke betik, anda juga boleh menggunakan pencungkil gigi untuk mendapatkan penutup atas.
Sama seperti proses biasa penyediaan teh.

Liu suka untuk menggunakan teh Oolong sebagai rasa adalah baik.
Beliau terkejut bahawa sakit perut dia menderita selama bertahun-tahun telah sembuh selepas sebulan minum teh dari periuk betik hijau, tanpa mengambil sebarang ubat lain.

Beliau meninggal beberapa betik hijau daun rakan yang bekerja di Pusat Perubatan untuk menguji dan menganalisis kandungan.

Ujian mengesahkan bahawa enzim hadir sihat dalam betik adalah memberi manfaat kepada kesihatan manusia.

Sekarang sebagai betik dalam dusun Encik Liu menghasilkan buah-buahan saiz yang sesuai, dia akan berkongsi buah-buahan dengan keluarga dan rakan-rakan.

Xu Fuchang, seorang petani betik berpengalaman, berkata betik hijau bermakna betik masak, di mana kulit masih hijau dalam warna.

Secara umumnya, betik mengambil masa kira-kira empat bulan untuk sepenuhnya matang dan masak, tetapi kesan penyembuhan akan hilang selepas ia masak sepenuhnya.

Green betik harus dituai apabila betik berusia kira-kira tiga bulan, apabila buah-buahan yang masih firma, dan "susu betik" mengandungi tinggi enzim betik dan lain-lain bahan-bahan yang sihat.

Bukan sahaja betik hijau boleh digunakan dalam minum teh, anda juga boleh memotong mereka ke dalam kiub, dan rebus dengan tulang rusuk, atau walaupun penghirisan betik hijau menjadi kepingan halus panjang dan goreng dengan bawang putih, sangat lazat, dan tiada kesan buruk pada badan manusia.

Comments

  1. Satu artikel yang menarik tetapi sayang....bahasanya agak bercelaru.Jika menggunakan google translator pun sebaik-baiknya hendaklah di edit terlebih dahulu sebelum posting.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog