- SELAMAT MELAYARI BLOG INI SEMOGA KITA MEMPEROLEHI MANFAATNYA DAN HARAP DISEBARLUASKAN KEPADA PEMBACA YANG LAIN PULA BERSESUAIAN DENGAN SABDA RASULULLAH S.A.W "SAMPAIKAN DARIPADAKU WALAUPUN DENGAN SATU AYAT"

Thursday, August 30, 2012







PERKARA-PERKARA YANG SYUBHAH & HARAM,..WAHAI SAUDARA SEISLAM KU...SEDARLAH

AWAS!!!~ ADA TANDA HALAL TAPI MENGANDUNGI
PORK CRACKLINGS ( KULIT BABI )


PRODUK DARI CHINA MENDAPAT PENGIKTIRAFAN HALAL DARI JAKIM
.......................................................................................................................................................
halal-singapore-web.1.jpg
........................................................................................................................................................
Pengakuan Chef Hotel 5 Bintang


Pada hari Ahad yang lepas, sekiranya anda mendengar siaran Radio 24 bersama Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) pada jam 2 pm, terdapat satu wawancara yang sangat menarik di antara Pengulas Radio 24, Tokki dan 2 orang Chef.

Isu ini begitu menarik sehinggakan saya terasa rugi jika tidak mendengar celoteh mereka walaupun hanya hendak bangun ke tandas. Isu kepenggunaan kali ini ialah tentang Halal atau Tidak Halal Makanan yang Dihidangkan di Hotel 5 bintang.

Seperti yang kita maklum, waktu orang Islam berpusu-pusu untuk makan di Hotel 5 bintang ialah ketika bulan Ramadhan. Bukan sahaja individu, malah syarikat-syarikat juga menjamu pekerja-pekerja dan pelanggan masing-masing di Jamuan Berbuka Puasa di Hotel 5 bintang. Maklumlah, Setelah penat dan lapar berpuasa pada siangnya, tentulah waktu untuk berbuka itu sewajarnya diiringi dengan juadah-juadah yang lazat dan sedap.

Tetapi jangan terkejut kerana hidangan anda di Restoran 5 Bintang itu belum tentu HALAL. Apa hukumnya puasa anda sekiranya berbuka dengan makanan yang Haram?

Yang menariknya di dalam program ini, 2 orang Chef telah bersama-sama menceriakan rancangan ini. Apa kata mereka?
Salah seorang Chef memberitahu, dari pengalamannya dahulu, di dalam retoran hotel 5 bintang yang menghidangkan buffet, terdapat 5 bahagian dapur masakan (Masakan Melayu, Masakan Barat, Masakan Cina.... tak ingat lagi dua). 
 
Setiap satu dapur diketuai seorang Chef yang dipanggil Eksekutif Chef. Di dalam buffet, setiap dapur akan memasak makanan tertentu untuk buffet tersebut. Resepi-resepi untuk makanan yang dimasak daripada setiap dapur adalah hak mutlak Eksekutif Chef. Ini bermakna tiada orang lain berhak memberi komen tentang resipi yang telah ditetapkan oleh Eksekutif Chef.

Eksekutif Chef ini terdiri daripada orang yang pakar dan ahli di dalam masakannya untuk menjaga kualiti makanan yang dihasilkan (5 bintang lah katakan...). Sekiranya Dapur Masakan Melayu tentulah eksekutif Chefnya adalah seorang Melayu. Sekiranya western maka pakarnya tentulah orang dari luar negara, begitu juga masakan cina dan lain lain.
 
Sesetengah Chef yang mungkin berasal dari luar negara mempunyai cara memasak mereka yang tersendiri. Jika mereka sudah biasa meletakkan arak di dalam makanan di luar negara, mereka pasti akan meletakkan Arak ketika memasak di dapur sini.

Salah seorang chef berkata, ketika beliau baru memulakan kerjayanya, beliau melihat bagaimana arak dituang di dalam sup bawang (onion soup) yang dimasak di Hotel 5 bintang ini. Chef
itu juga berkata, di atas ruang rak tempat memasak sup-sup, berbaris berjenis-jenis botol arak bersama-sama dengan rencah-rencah lain untuk dibuat sup. Jika tidak silap saya, bukan sup sahaja makanan yang mengandungi arak.

Selain daripada Arak , ada yang lebih menarik lagi tentang pendedahan ini. Menurut chef tersebut, terdapat dua mesin pengisar daging di dapur tempat beliau bekerja. Satu bertulis "PORK" pada papan tanda berdekatan dan satu lagi bertulis "NON-PORK". Tapi dia amat kecut perut.. bila semua orang seperti tak nampak (atau buat-buat tak nampak) sahaja papan tanda itu... Kejap yang pork dimasukkan ke mesin yang ini, sekejap yang di sana ... sehinggakan, beliau terpaksa mengangkat tanah dan air untuk mencuci mesin tersebut setiap kali habis bertugas. Yang memakan masakan itu pula ialah kita.
 
Pada kebiasaannya, sesetengah hotel mengasingkan pinggan yang digunakan untuk menghidangkan khinzir di satu tempat yang berasingan untuk dicuci. Ini adalah kerana, pencuci pinggan dahulunya adalah di kalangan orang Islam. Tetapi menurut chef itu sekarang, pencuci pinggan adalah di kalangan orang Myanmar dan Bangladesh. Mereka bukannya tahu pinggan mana yang ada khinzir ataupun tidak. Untuk memudahkan kerja, semuanya dicampurkan sekali. Habis semuanya....

Chef itu juga ada bercerita tentang kek-kek yang dihidangkan yang mempunyai arak, contohnya tiramisu. Banyak juga dessert dan kek yang tidak halal dihidangkan.

Adakalanya, daging yang di grill, ayam-ayam atau makanan yang dibakar adalah halal. Begitu juga dengan makanan laut. Namun, Chef menasihatkan agar lebih berhati-hati dengan pelbagai sos atau pencicah yang disediakan bersama kerana ia dikhuatiri tidak halal.

Ada juga pada waktu waktu tertentu chef ini akan keluar dan melihat-lihat para pelanggan. Sekiranya beliau melihat orang Islam mendekati makanan-makanan yang tidak halal, maka dia akan mendekati mereka dan berbisik "Encik, makanan ni tidak halal...". Tapi tentulah banyak daripada masa mereka berada di dalam dapur. Jadi nasiblah kepada para pelanggan Islam yang lain sekiranya tidak sengaja menikmati makanan yang haram.

JAKIM telah memberi sijil Halal kepada 3 buah hotel sahaja tetapi sampai tamat program wawancara Radio 24 itu, saya tidak dapat menangkap nama Hotel 5 Bintang yang mana satu. D'Saji Felda telah diiktiraf Halal oleh JAKIM menurut Tokki (PPIM) cuma ia bukan nama Hotel 5 Bintang yang ingin saya dengar.

Saya berasa sangat terkesan di dalam hati apabila mendengar program ini dan pendedahan pengalaman-pengalam an daripada 2 orang Chef jemputan. Salah seorangnya kini telah menjadi Ketua Chef untuk Tabung Haji dan salah seorang lagi bertugas sebagai pengurus di sebuah syarikat makanan. Ia menjadi pengajaran kepada kita bahawa makanan yang nampak mahal dan sedap itu tidak semestinya memberi manfaat kepada kita.

Sekiranya anda tahu Hotel 5 Bintang yang diiktiraf Halal oleh JAKIM sila kongsikan kepada semua pembaca.

Menerusi email: DeenOrc
................................................................................................................................................................
Assalamualaikum..pengumuman untuk
semua, sebenarnya, air kickapoo yang
kita selalu beli dan minum itu berasal
daripada SYARIKAT ARAK! nama syarikat
itu adalah Monarch Baverage. Untuk
bukti lebih lanjut, layari:
Fikirlah dahulu sebelum membelinya...

Ubat Batuk Dan Selesema Berbahaya Kepada Kita...

Untuk Perhatian semua...

UBAT BATUK DAN SELSEMA KITA RUPANYA MERBAHAYA KERANA BOLEH MENYEBABKAN PENDARAHAN OTAK PENARIKAN SEMULA UBAT MENGANDUNGI PHENYLPROPANOLAMINE
(Mesej asal oleh Dato' Dr Jemilah Mahmood, Hospital Gleanagles)

Kepada Semua,

Luangkan masa untuk menghantar mesej ini atau mengedar risalah inikepada orang yang disayangi, keluarga dan rakan-rakan. Cetakkannya danletakkan di pejabat agar boleh dibaca oleh semua.


PERHATIAN!!! SILA BACA DENGAN TELITI DEMI ANAK-ANAK ANDA DAN ORANG LAIN

YANG ANDA KASIHI!


Kesemua ubat yang mengandungi PHENYLPROPANOLAMINE sedang ditarik balik.


Anda boleh menghubungi nombor 800 yang tersenarai di semua kotak ubat dan bertanyakan tentang bayaran balik. Sila baca dengan TELITI, kerana sesetengah daripada anda menggunakan ubat-ubat ini (salah satunya ialah
Alka Seltzer Plus). BERHENTI MENGAMBIL sebarang ubat yang mengandungi PHENYLPROPANOLAMINE. Ia didap ati berkait rapat dengan pertumbuhan hemorrhagic stroke (pendarahan otak) di kalangan wanita berumur 18-49 dalam masa tiga hari selepas mengambilnya. Masalah tersebut belum dikesan untuk lelaki, tetapi FDA menyarankan setiap orang (termasuk kanak-kanak) mencari alternatif lain.

UBAT-UBATAN BERIKUT MENGANDUNGI PHENYLPROPANOLAMINE :
Acutrim Diet Gum Appetite Suppressant
Plus Dietary Supplements
Acutrim Maximum Strength
Appetite Control Alka-Seltzer Plus
Children's Cold Medicine Effervescent
Alka-Seltzer Plus Cold medicine (perasa ceri atau oren)
Alka-Seltzer Plus Cold ! Medicine Original
Alka-Seltzer Plus Cold & Cough Medicine Effervescent
Alka-Seltzer Plus Cold & Flu Medicine Effervescent
Alka-Seltzer Plus Cold & Sinus Effervescent
Alka Seltzer Plus Night-Time Cold Medicine Effervescent
BC Allergy Sinus Cold Powder
BC Sinus Cold Powder
Comtrex Deep Chest Cold & Congestion Relief
Comtrex Flu Therapy & Fever Relief
Day & Night Contac 12-Hour Cold Capsules
Contac 12 Hour Caplets
Coricidin D Cold, Flu & Sinus
Dexatrim Caffeine Free
Dexatrim Extended Dur ati on
Dexatrim Gelcaps
Dexatrim Vitamin C/Caffeine Free
Dimetapp Cold & Allergy Chewable Tablets
Dimetapp Cold & Cough Liqui-Gels
Dimetapp DM Cold & Cough Elixir
Dimetapp Elixir
Dimetapp 4 Hour Liquid Gels
Dimetapp 4 Hour Tablets
Dimetapp 12 Hour Extentabs Tablets
Naldecon DX Pediatric Drops
Tavist-D 12 Hour Relief of Sinus & Nasal Congestion
Triaminic DM Cough Relief
Triaminic Expectorant Chest & Head Congestion
Triaminic Syrup Cold & Allergy
Triaminic Triaminicol Cold & Cough
Adalah difahamkan pihak pengeluar Triaminic dengan secara sukarela menarik semula ubatan berikut kerana mengandungi campuran yang menyebabkan stroke dan serangan mengejut kepada kanak-kanak :

Orange 3D Cold & Allergy Cherry (merah jambu) 3D Cold & Cough Berry

3D Cough Relief Yellow 3D Expectorant


Hubungi mereka di nombor 1-800-548-3708 dengan menyatakan nombor lot pada kotak untuk membolehkan mereka menguruskan pemulangan ubat tersebut dan mereka akan memberikan bayaran balik kepada anda. Jika anda mengenali sesiapa yang mempunyai anak kecil, SILA BERIKAN RISALAH INI. INI ADALAH SESUATU YANG SERIUS. EDARKANNYA KEPADA SEMUA ORANG YANG ANDA KENALI AGAR MEREKA BOLEH MENGAMBIL LANGKAH SEWAJARNYA UNTUK MENGELAK TRAGEDI KEPADA KELUARGA MEREKA.

................................................................................................................................................................
Ha teringat pula Kak M, kepada sesiapa yang suka makan dodol Siam (alah
yang 3 segi tu) tolong jangan makan lah, Kak M tengok sendiri macam mana
dia orang buat

Dodol tu dikacau atas dapor arang, kandapor tu rendah saja. Lepas tu
dibiarkan sejuk. Ha time ni yang best ni, time nak bungkus, anjing 2, 3
ekor dok jilat dodol kat dalam kuali besar tu, member baik punya dok
bungkus tak pulak dia halau anjing2 tu

Bila tengok memang nak termuntah, Jadi kalau ada orang bawa balik oleh2
dari Padang Besar/Danok ka janganlah makan, kotor same goes to asam jawa or
buah keranji yang disalut gula tu - samalah proses dia tu

Nampak gayanya banyak benda yang kita dah makan ya!!!!


Saya sekadar menyampaikan sebagai umat islam...
.............................................................................................................................................................

AWAS !!! ADA DI JUAL DI 7-11
..................................................................................................................................................................
  These emulsifiers are haram :-
  120,141,160( A),161,252, 300,301,422, 430,431,433, 435,436,441, 470,471,472
  (A,E),473,474, 475,476,477, 481,482,483, 491,494,542, 570,631,635, 920 bEUR"
  RENNET in the cheese is animal origin is HARAM too unless
  otherwisestated.

  For those who are aware, please let it be known to our
  bEUR~un-informedbEU R(tm) Muslim brothers and sisters. This
  what it reads?
  We bought this particular ingredient, which is contained
  in most
  chocolates
  and ice creams they have Emulsifier 471 These are pork
  fats and they name
  it such a way.

  After reading, we called MUIS & checked with them. They
  told us that it is
  actually pork fats. We checked most chocolate brand and ice
  creams and that
  most of them we cannot eat. As Muslims we should not make the
  same mistake.
  Before eating any chocolate or ice creams, please read the ingredients
  first.
...................................................................................................................................................................
E631
PENGGUNA ISLAM DINASIHATKAN BERHATI-HATI SEMASA HENDAK MEMBELI MAKANAN RINGAN,...SEMAK
( CHECK ) DULU KANDUNGANNYA SEBELUM BELI, BOLEH BUAT RUJUKAN STATUS HALAL DENGAN SEMAKAN MELALUI SMS ~
TAIP HALALNO.KOD BAR DAN HANTAR KE 32728
CONTOH : TAIP HALAL 9556072010900 DAN HANTAR KE 32728
............................................................................................................................................................
Please note that all chocolate, vanilla and coffee drinks at Coffee Bean and Starbuck contains E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefides which is from animal origin (pork). Raspberry Frap uses cherries that has been dip n alcohol & the tiramisu contains RUM.
..............................................................................................................................................................
Jolly Shandy: Arak Alaf Baru yang mengelirukan !!

PERHATIAN SEMUA!!! Carlsberg baru sahaja mengeluarkan dua produk minuman tin terbarunya bernama JOLLY SHANDY berperisa LEMON dan ORANGE .

Malah corak dan warna tin minuman tersebut seolah2 sama seperti tin minuman biasa F&N, PEPSI, Coca Cola, Drinho, Yeos, etc.

Apa yang membimbangkan kita semua umat Islam ialah kemungkinan ia dipasarkan secara terbuka dan meluas sehinggakan ada nanti umat Islam yang terbeli minuman tersebut. Tambahan pula perkataan "Contains alcohol" hanya di tulis kecil sahaja di belakang tin tersebut.
MINUMAN BERKARBONAT TERNAMA MENGANDUNGI BAHAN ASING



KUALA LUMPUR – Unit Aduan PPIM telah menerima aduan seorang pengguna yang membeli air minuman Coca – Cola mengandungi benda asing yang menjijikkan.
Itu senario yang berlaku kepada seorang penggemar Coca – Cola minuman berkarbonat popular yang terpaksa menanggung kerugian kerana terbeli “ air makhluk asing.” Penggemar tersebut kesal apabila tertipu oleh sebuah syarikat pengeluar minuman antarabangsa dan terkemuka kerana menjual air yang berisi bahan kotoran.
Mangsa mendakwa tertipu dengan isi kandungan air coca-cola selepas membeli minuman itu di sebuah kedai runcit di Kapar, Klang .PPIM juga was-was dengan status halal minuman coca-cola kerana disyaki mengandungi bahan terlarang dalam ramuan minuman keluaran syarikat tersebut. Syarikat ini juga dipercayai menyokong Rejim Yahudi dengan memberi bantuan moral dan kewangan yang besar untuk melakukan kekejaman dan keganasan terhadap kemanusiaan dan negara-negara yang lemah sejak berkurun lamanya.
PPIM telah lama melancarkan boikot terpilih termasuklah Coca – Cola dan menyeru masyarakat pengguna Islam melakukan perkara yang sama. PPIM mengambil langkah drastik dengan membuat laporan di Balai Polis Setapak demi kepentingan hak kemanusiaan dan kepenggunaan.
Adalah lebih baik kita memberi keuntungan kepada syarikat yang mesra pengguna, bermoral dan beretika daripada syarikat yang tidak menghormati malah menindas nilai kemanusiaan, keagamaan malah menggunakan keuntungan yang diperolehi untuk terus membantu proses penindasan dan kezaliman. Sokonglah produk keluaran Islam.
...........................................................................................................................................................
Cara Mengetahui Kek Yang Mengandungi Arak

Assalamualaikum
Pengalaman bekerja di Hotel telah memberi pengalaman yang ingin saya kongsikan bersama pembaca semua. Saya pernah di lemparkan dengan kek yang saya buat kerana tidak mencampurkan wain atau rum. Rasa bersalahsentiasa menghantui kerana bersubahat untuk menghidangkan makanan yang
tidak halal kepada orang Islam yang lain. Dengan itu saya berhenti kerja, coz saya rasa ada tempat lain lagi,yang boleh saya dapat rezeki yang halal.
Disini saya perturunkan, bagaimana ingin mengetahui kek yang kita makan mengandungi bahan tersebut. Apabila kek yang ada wain, rasanya seakan-akan masam sedikit. Puas saya fikirkan macaman nak memperjelaskan lagi rasanya.ok la,pernah tak buat Sponge Cake (Sponge Cake Mix 100 gram, Air 100ml, Telur 100 ml dan Minyak 100 ml), kalau pernah cuba gantikan air dalam resepi, dengan air Pep.. atau Coke. Hasilnya kek kita akan terasa masam-masam sedikit seperti kek yang ada wain. Cubala buat, dan simpan "rasa" itu supaya kita akan lebih berhati-hati lagi dimasa akan datang, dan beritahu rakan2 atau saudara mara.

Untuk pengetahuan, adunan kek biasanya digaul dengan tangan. Oleh itu, berhati-hatilah membeli kek.

Sekian

Chef Farid
.......................................................................................................................................................
AYAM TESCO TAK HALAL

PETIKAN AKHBAR BERITA HARIAN 20 FEBRUARI 2008

..............................................................................................................................
Produk paling laris tetapi tidak halal...


1.Shampoo dan facial DOVE
2.Pringles potato chips
3.Lychee NARCISSUS


KESEMUA YG DI ATAS ADA MENGANDUNGI LEMAK BABI/KHINZIR.
JAKIM telah menghantar surat pada semua retailer supaya tutup tanda halal pada produk tersebut.



"Narcissus" is an established and well known brand associated with high quality China canned food and seasoning such as whole mushrooms, asparagus spears, lychees, spiced pork cubes, stewed pork chops etc. The range of "Narcissus" food products, which is very well demanded in many parts of the world, include :
  • Canned Meat
  • Canned Seafood
  • Canned Fruits
  • Canned Vegetables
  • Seasonings


di atas adalah barang2 keluaran narcissus.
..........................................................................................................................................................
BARI ( BABI + BIRI )

..................................................................................................................................................
Monday 27 August 2007 - 17:36:51
EMEL PILIHAN - SURVEI MAKANAN : 95% MAKANAN DI KEDAI ORANG ISLAM TIDAK HALAL? (BAYANGKAN ANDA MAKAN DI RESTORAN ORANG BUKAN ISLAM)

Dari apa yang yang diberitahu, satu kajian yang telah dibuat oleh PPIM baru-baru ini, dikhuatiri 95% makanan yang dijual di luar mungkin tidak halal atau telah dicemari oleh ramuan yang tidak halal. Kajian yang dimaksudkan adalah di kalangan kedai makan dan juga medan selera ( terutama di kompleks pejabat dan beli belah ) di serata Ibukota dan di Petaling Jaya/ Subang Jaya. Bilangan responden yang dikaji melebihi 200 milik peniaga Islam Melayu.

Antara soal selidik yang dibuat adalah mengenai serbuk perasa, sos, sos kicap, sos tiram dll yang digunakan oleh para peniaga. Didapati kebanyakan sos dan perasa yang digunakan adalah diimpot daripada Thailand, China, Vietnam atau yang lainnya yang dibekalkan oleh orang-orang bukan Islam.
Antara persoalan yang amat merunsingkan adalah bagi serbuk perasa yang digunakan oleh para peniaga Islam yang kebanyakannya diimpot daripada Thailand. Apa yang kita ketahui adalah hanya Ajinomoto yang ada menerima sijil halal JAKIM. Yang lain tidak. Dari maklumat yang diperolehi juga lebih 50% penggunaan serbuk perasa tempatan diimpot daripada Negara-Negara yang tiada sebarang pensijilan halal yang boleh diyakini.
Jika anda makan di restoran Islam pun anda mungkin termakan bahan tidak halal kerana:-
a. Ramuan perasa yang digunakan tidak mempunyai sijil halal
atau tidak melalui proses pensijilan halal;
b. Bahan-bahan seperti mee, tauhu, ikan masin (yang dijemur,
kebanyakan terdedah kepada haiwan haram!) pucuk, kicap,
cuka, sos pada asasnya tidak haram tetapi melalui pencemaran
dalam proses pembikinan;
c. Proses –proses yang menjadikan bahan makanan tidak halal
dan tidak suci;
d. Proses penghantaran (pengedaran) dan juga proses
penyimpanan;
e. Penggunaan peralatan sudu, garpu, mangkuk yang sama semasa menghidangkan makanan seperti di kompleks-kompleks makanan terkini yang mana peniaga Islam dan bukan Islam menggunakan peralatan makanan yang sama dan  dibasuh setempat;
f. Kebanyakan pembekal makanan yang membekal Ayam dan lain-lain bahan adalah orang bukan Islam. 
Anda perlu ingat apakah fungsi makanan halal dan doa kita orang Islam? Apakah kaitan makanan halal dan juga keberkatan hidup dan hati yang tenang? Kita bersama cuba menjawab soalan tersebut.
Di lain masa, tentukan anda tanya makcik yang jual: pakai mee Islam? Pakai sos Islam? Pakai kicap Islam? Pinggan dan mangkuk kongsi? Adakan ayam yang dijual diambil daripada orang Islam? Saya biasa ternampak pembekal makanan bukan Islam membekalkan ayam kepada penjual makan Islam. Apakah jaminan pembekal memahami apa yang diperlukan oleh orang Islam.
Selain itu, kita semua mempunyai kuasa dan bertanggungjawab untuk menentukan para penjual makanan bukan Islam tidak menggunakan peralatan makanan yang sama dengan orang Islam bagi mengelakkan pencemaran di Food Court. Apakah jaminan atau halangan makanan yang dimasak di rumah oleh pengusaha makanan bukan Islam tidak mencemarkan peralatan makanan di medan selera apabila makanan yang dimasak di rumah menggunakan peralatan makanan yang sama? Dato Hj Salleh Yusof, Ketua Pengarah DBKL dan lain-lain Ketua Pengarah Dewan Bandaraya dan juga Majlis Perbandaran harus meneliti apa yang dibincangkan dan tentukan apa keperluan dan kehendak orang Islam ( terutama yang agak jahil dalam isu peralatan makanan yang sama). Adakah pihak berkuasa sanggup diam setelah mendapat maklumat tersebut di atas. Kita sama-sama tanya dan jawab!
Sebenarnya, banyak lagi yang perlu dibincang tetapi oleh kerana saya tidak mendapat maklumat secara rasmi maka setakat ini sahajalah.

Ingat, duit milik kita, kuasa di tangan kita, maka kita berhak pilih makanan yang bagaimana!





"...adalah tidak mustahil, seorang ISLAM yang kini sudah berusia 40 tahun,...kalau dihitung
...mungkin dah termakan seekor babi secara syubhah...!!!"
"...SEDARILAH UMAT ISLAM DI MALAYSIA INI, SELAMA INI DAN SAMPAI SEKARANG INI...APA YANG TELAH MASUK KE MULUT KITA, ANAK-ANAK KITA...ADALAH MAKANAN & MINUMAN HAMPIR SEMUANYA ADALAH SYUBHAH..."
...masih lagi dok fikir ??? sampai bila nak fikir ???
"...marilah bersama-sama kami,..kita sama-sama berjamaah mencari, mempromosi & mengguna produk-produk yang 100% HALAL keluaran syarikat 100% Bumiputra Muslim...demi masa depan anak bangsa kita...
MELAYU & ISLAM...INSYAALLAH"
...kalau bukan anda untuk bersama kami ??? siapa lagi ??? adakah Ah Chong atau Sammy ???...renungkanlah...
...kalau bukan sekarang???...bila lagi???
...kalau anda mendaftar sekarang,...selangkah kaki anda sudah berada di jalan
PERJUANGAN UNTUK ISLAM
...beribu langkah di hadapan,...adalah bermula dengan selangkah anda di hari ini...
[ JANGAN TANYA APA YANG ISLAM DAH BERI PADA ANDA,
TETAPI TANYALAH
APA YANG ANDA TELAH SUMBANGKAN UNTUK ISLAM ]
SEKARANG SUDAH ADA PILIHAN ( ALTERNATIF ) , KENAPA MASIH MEMBELI BARANGAN ORANG-ORANG KUFAR ???
BELILAH & GUNAKANLAH PRODUK-PRODUK BERSIH, SUCI LAGI HALAL BUATAN TANGAN ORANG-ORANG ISLAM

No comments:

Post a Comment