- SELAMAT MELAYARI BLOG INI SEMOGA KITA MEMPEROLEHI MANFAATNYA DAN HARAP DISEBARLUASKAN KEPADA PEMBACA YANG LAIN PULA BERSESUAIAN DENGAN SABDA RASULULLAH S.A.W "SAMPAIKAN DARIPADAKU WALAUPUN DENGAN SATU AYAT"

Sunday, August 26, 2012







KALAU AKU BUAT DOSA


☻ Aku akan diharamkan daripada mendapat ilmu yang bermanfaat.

☻ Aku pasti sentiasa murung dan akan wujud keresahan dalam hati.


☻ Segala urusan yang aku lalui setiap hari pasti dihurung kesusahan
dan kepayahan.

☻ Perkara ketaatan diharamkan daripada diriku.

☻ Aku diharamkan daripada mendapat keberkatan.

☻ Terasa sempitnya dadaku.

☻ Aku terus bergelumang dengan pelbagai perkara buruk lagi.

☻ Dosa dan maksiat itu menjadi kebiasaan bagiku.

☻ Sedihnya apabila Allah menghina diriku ini.

☻ Hatiku bertambah pedih ketika manusia lain memandang hina kepadaku.

☻ Bahkan, binatang ternakkan turut melaknatku.

☻ Hanya kehinaan yang layak buat diriku.

☻ Hatiku dipenuhi dengan titik-titik hitam.

☻ Aku diselubungi kelaknatan.

☻ Doa aku terhijan dan terhalang daripada dimakbulkan.

☻ Aku tidak lagi mengecapi kebahagiaan.

☻ Perisai malu tidak lagi bertahan dalam diriku.

☻ Tanpa disedari, nikmat yang ada telah ditarik oleh Allah.

☻ Diri aku sudah tentu dibaluti perasaan takut yang tidak terperi.

☻ Aku mempu ditawan oleh syaitan dengan mudah.

☻ Pengakhiran hidupku sudah tentu dalam keadaan yang buruk.

☻ Akhirnya, azab dan seksaan Allah menantiku di akhirat.

☻ Ya Allah, aku ingin bertaubat…. Aku menyesal atas segala dosa dan maksiat yang aku telah lakukan…

(Riwayat Ibn al-Qayyim, al-Da’ wa al-Dawa’)


Dari Majalah Solusi Keluaran Isu No 46 (Dapatkan dipasaran)

No comments:

Post a Comment