- SELAMAT MELAYARI BLOG INI SEMOGA KITA MEMPEROLEHI MANFAATNYA DAN HARAP DISEBARLUASKAN KEPADA PEMBACA YANG LAIN PULA BERSESUAIAN DENGAN SABDA RASULULLAH S.A.W "SAMPAIKAN DARIPADAKU WALAUPUN DENGAN SATU AYAT"

Sunday, August 26, 2012







CERITA LAMA


Kerjalah Sampai Tua...

>> Monday, December 26, 2011


SBPA membawa maksud..;

Sistem Bodek Pegawai Atasan.....!!!!!

Kakitangan Kerajaan pasti tau pasal SBPA ni.... ada bodek2 ada kipas2 cepatlah naik pangkat... dah tuuuu... itulah cara kebanyakkan orang melayu bekerja.... kah...kah...kah....!!!!

Perasaan Hasad Dengki... pun kuat wooooo....!!!!

Kebanyakkannya apabila berurusan dengan kakitangan kerajaaaaaaaan.... hahahaha... macam cibai wal laknat.... gaji tiap2 bulan nak... muka macam asam..., senyum pun tak mau... dah tu pulak pi letak spesies kakitangan yang dah kerepot dan menopause.... banyak sembang dan membebel dari buat kerja... tambahan pulak yang dah pangkat makcik2... hahahaha... nak bawak badan pun tak terlarat.... apatah lagi nak cerita soal produktiviti... kualiti.... hampehhhhh....!!!!


Buatlah apa pembaharuan sekalipun... transformasi keeee.... reformasi keeeee.... oopppssss... perkataan reformasi tak boleh sebut.... Keraaaaajaan Haji Nazak fobia dengar perkataan tuuuu.... Dewan Bahasa dan Pustaka sedang mengkaji perkataan yang sesuai.... anak yatim kata... perkataan reformasi bakal diharamkan di Malaysia..... muakakakakaaaaa....

Tu belum masuk bab kencing manis, darah tinggi, jantung dan pelbagai lagi.... buat perabeh boghehhhh jer....., umur 55 tahun tuuuu... eloklah bersara... tak payah nak sambung2 lagi... menyusahkan orang jer buat apa woooiiiii..... tangan pun dah mengeletar... kepala lutut pun dah loose.... hahahha... sendiri mau ingat laaaaa..... hahahaha....

Yang Muda pasti Tua....
Yang Hidup pasti Mati...
Cukup 55 tahun tolong Bersara
Berlambak yang Menganggur Boleh Ganti

Nak lagi cun.... umur 50 tahun bersara awal... so adalah peluang kepada generasi muda yang ramai graduate dan menganggur boleh mengisi kekosongan tuuuu.... kalau golongan nih pandai SBPA.... hahahaha... cepatlah naik pangkat.... muakakakakakaaaaa.... 
 

No comments:

Post a Comment