Koleksi Gambar Supermoon Yang Menarik Dari Seluruh Dunia

Salam.. Semalam ada sesiapa yang tak dapat tengok dengan mata sendiri Fenomena Supermoon? Pada mulanya semalam, langit di kawasan rumah aku dilitupi awan mendung. Sehinggalah pukul 1.00 pagi baru awan yang melindungi bulan mula beredar. Aku sanggup tunggu sebab tidak mahu melepaskan peluang melihat sendiri kebesaran Allah dengan mata kasar aku. Fenomena ganjil yang jarang berlaku.

Aku ada ambil gambar. Tapi sebelum layan gambar-gambar yang aku tangkap, apakata kita layan dulu koleksi gambar supermoon atau bulan besar dari seluruh pelusuk dunia pada 19 Mac 2011 semalam. Sangat cantik. Subhanallah..



Revellers stand beside St Michael's Tower on Glastonbury Tor, Somerset, watching the moon as it is at its closest point to Earth for two decades
The moon as seen from the end of Worthing Pier in Sussex, looking east towards Beachy Head
The moon is seen behind the top of the radio and television tower 'Funkturm' in Berlin
View of a full perigee moon over Manila, Philippines
The moon rises over east London
The full moon is seen as it rises near the Lincoln Memorial, in Washington DC
Moonhattan: The oversized moon adds to the lights of New York City as it rises over the city skyline
A rugby match in Headingley, Leeds is bathed in an orange glow
Lihat lagi gambar menarik di dailymail.co.uk


lingkungan pukul 1.00 pagi
lingkungan pukul 1.00pagi
lingkungan pukul 1.00pagi..
lingkungan pukul 7.00 pagi
lingkungan 7.00pagi
pukul 7.20pagi. Dah macam matahari aku tengok..

Cantik kan? diatas adalah gambar supermoon yang di ambil dari area rumah networkedblogsdi Pokok Sena, Kedah. Heheh.. yg menggunakan kamera digital cikai saja. Belum mampu nak pakai dslr macam hangpa. upload ni pun sebab Farah Aina yang suruh. Sebab dia cakap ada bakat jadi photographer profesional. Ahahaha.. ;-p

http://networkedblogs.com/fDBEL

Comments

Popular posts from this blog