masa begitu pantas berlalu..

Assalamualaikum warrahmatullahiwabarakatuh..

Alhamdulillah dengan izin Allah sempat juga aku meghasilkan sebuah blog walaupun masa mengekang & sgt jeles dgn aku tapi ku cari juga masa untuk mencoretkan sesuatu utk kita semua brkongsi idea dan berfikir..:)

25 tahun sudah berlalu..
pejam celik pejam celik..xsangka kita dah berada d tahun 2009..bg rakan2 seusia dgnku pastinya thn ni usia kita menginjak ke angka 25..cepat sgguh ms brlalu..genap 2 jun 2009 ckupla usiaku 25 tahun..pada bulan dan hari yang sama tahun 2003, telah tercipta satu sejarah yg xmungkin aku lupakan..ketika usiaku 19 tahun..aku bergelar seorang mahasiswi di USM..                

selama 4 tahun aku menuntut..dan pelbagai onak duri aku tempuh..dlm tempoh 4 thn tu juga aku kehilangan 2 org insan yg aku kasihi..7 April 2004 dan 14 Oktober 2006..tarikh yang xdapat aku lupa sehingga ke hari ini..Moga roh mereka dicucuri rahmat dan berada bersama org2 yg beriman..juga jutaan terima kasih aku ucapkan buat sahabatku hazirah yg sentiasa bersama di saat2 sukar itu..x lupa juga kpd kwn2 seperjuangan ku..yan, max, nid, may, jannah & kiera..thanks a lot..

25 tahun akan datang..
tiba2 terdetik di fikiranku..lg 25 tahun ckupla umur aku 50 tahun..ish2..tuanya rasa..huhuh..terlintas di fikiran aku satu soalan..masih wujud lg kah aku di usia itu??..persoalan yang xmungkin boleh di jawab..hanya allah yg tahu..manusia hanya tahu berapa byk usia yg digunakan tp xtahu brapa byk lg usia yg tinggal..betapa terasa dekatnya ajal kita bila usia semakin menginjak..

masih terngiang2 usrah en abdus ms aku 1st year di USM..katanya ms untuk kita membina kehidupan hanyalah dalam lingkungan 30 thun..dlm umur 25 hingga 55 tahun kata en abdus..mmg tepat sekali apa yg en abdus ckp..30 thn adalah ms yg sgt singkat..dlm ms 30 thn juga apa2 saja boleh terjadi..so kwn2 ku gunakan sebaik mungkin tempoh 30 thun ni..dosa2 yg lepas kita bertaubat dan lupakan..ingatlah..sesungguhnya Allah maha penerima taubat sebelum sangkakala di tiup..Ameen


p/s: rindunya nk berusrah dengan en abdus n kak sue..huhuh..
sesungguhnya setiap yg bernyawa itu pasti merasai mati~

Comments

Popular posts from this blog