Sidek Hassan pergi, KPPA kena pergi juga?

 

Seperti yang kita pernah maklumkan, jika KSN Sidek Hassan tidak sambung kontrak, maka Sidik Hasan ingin jahanamkan Tan Sri Abu Bakar, KPPA sekarang.

Kini Sidek Hassan tidak disambung kontrak dan kami mendapat khabar bahawa Sidek Hassan yang busuk hatinya telah menghasut YAB PM supaya turut meng'kambing hitam' kan KPPA dengan meminta KPPA meninggalkan perkhidmatan awam kononnya atas isu SBPA. Sedangkan semua penjawat awam mengetahui bahawa yang mempengerusikan mesyuarat SBPA ini ialah Sidek Hassan sejak dari 2007. Jadi mengapa hendak ditamatkan perkhidmatan KPPA?

Jika benar KPPA TERAMAT WAJIB sangat ditamatkan perkhidmatannya, mengapa tidak tunggu selepas PRU bagi mengelakkan isu ini menjadi 'bola tanggung' kepada pembangkang dalam PRU kelak?

Buat YAB PM, dengarlah suara kami penjawat awam akar umbi yang TIDAK BERKEPENTINGAN DAN BERJAWATAN, tetapi hanya ingin memastikan kerajaan menang dalam PRU kelak. Bukannya mendengar nasihat pegawai atasan di sekeliling YAB PM semata-mata yang masing-masing mempunyai AGENDA TERSEMBUNYI yang akhirnya akan menyebabkan kerajaan tewas dalam PRU kelak.

Lihatlah kesan pemberian penyapu kepada penjawat awam oleh kerajaan negeri Selangor yang telah memberikan 'bola tanggung' kepada pembangkang yang mengakibatkan kerajaan negeri Selangor di'sapu' oleh penjawat awam dan rakyat Selangor sendiri dalam PRU lepas. Pemberian penyapu kepada penjawat awam dianggap satu penghinaan terbesar kepada penjawat awam dan mengundang kemarahan penjawat awam. Kesannya dapat dilihat bila mana penjawat awam tidak melaksanakan tugas di saat hampir dengan PRU lepas. Peruntukan kerajaan yang seharusnya disalurkan bagi 'memutihkan kawasan kelabu' tidak disampaikan penjawat awam kepada kumpulan sasaran akibat sabotaj daripada penjawat awam sendiri. Akhirnya penjawat awam menunjukkan kemarahan sebenar melalui peti undi! Semuanya bermula dari faktor PENYAPU. Justru buat kerajaan yang mendengar denyut nadi rakyat, hati-hati membuat keputusan sewaktu hampir dengan PRU ini bagi mengelakkan di'sapu' sekali lagi dalam PRU kelak.


Kita masih merisik-risik kebenaran berita ini. Jika benar YAB PM termakan dengan hasutan Sidek Hassan supaya memaksa KPPA meninggalkan perkhidmatan awam, alamatnya Kerajaan terpaksa menghadapi TSUNAMI kedua dalam PRU kelak akibat kemarahan penjawat awam !
Maklumat kini mudah tersebar. Elak lakukan perkara yang boleh mengundang kemarahan penjawat awam di saat hampir PRU ini wahai kerajaan ku...

Terima Kasih YAB Perdana Menteri

Kami para bloggers Putrajaya mengucapkan ribuan terima kasih kepada YAB Perdana Menteri kerana tidak menyambung kontrak Tan Sri Sidek Hasan sebagai KSN. Sesungguhnya keputusan ini sudah pasti akan mengembalikan keyakinan penjawat awam untuk menyokong kerajaan dalam PRU akan datang.

Buat Sidik Hasan, tiada ucapan terima kasih ingin kami ucapkan kerana sepanjang perkhidmatan, tiada satu sumbangan Sidik Hasan yang benar-benar membawa kesan positif kepada perkhidmatan awam. Malah yang lebih teruk, semua sumbangan Sidik Hasan sebenarnya telah menjahanamkan perkhidmatan awam kini.

Patutlah susah benar nak mencari pisang pada hari ini. Semuanya telah ditempah khas untuk Sidik Hasan sebagai tanda kesyukuran pemergian beliau. hihihihhiii



DIKUTIP DARI http://kuasasebenarrakyat.blogspot.com/

Para pisang yang telah di susun untuk majlis Sidik Hasan esok?

Comments

Popular posts from this blog