Sebarkan! Ustaz Razis penipu sudah perdaya 11 wanita Muslimah!


Malam tadi melalui laman laman sosial seperti Facebook dan Twitter, cerita mengenai seorang Ustaz penipu mula tersebar. Lelaki yang dikenali sebagai Ustaz Razis itu dikatakan telah memperdaya 11 orang wanita Muslimah. Modus operandinya, menjadikan gadis gadis bertudung labuh itu isteri, kemudian meninggalkan mereka terkontang kanting tanpa berita. Malah ada yang ditinggalkan bersama anak anak kecil! Kini dikatakan ‘Ustaz Razis’ mempunyai 11 isteri yang dikahwininya secara penipuan.
 Sebarkan! Ustaz Razis penipu sudah perdaya 11 wanita Muslimah! - Terbakor
Tolong kami sebarkan berita ini supaya anak anak dara kita tidak terpengaruh dengan lakonan licik ‘Ustaz Razis’ ini. Memang kalau tengok dalam gambar, Masyaallah sucinya muka! Tapi dia sanggup menggunakan nama agama untuk melakukan kegiatan jahat. Bukan setakat menipu gadis gadis Muslimah, dia juga pernah dibongkarkan sebelum ini melakukan penipuan berbentuk wang tunai.
Tetapi malangnya, ada diantara mangsa (isteri) tidak mahu memberikan kerjasama untuk mendedahkan kejahatan ‘Ustaz Razis’ atas alasan tidak mahu mendedahkan aib suami. Hmm pada kami ni bukan kira nak sebar aib dah. Ini satu jenayah! Dalam Islam memang suruh kita taat suami tapi bukan bermakna perlu bersetongkol dengan kejahatan suami macam ni. Apatah lagi dalam kes ini, ‘Ustaz Razis’ telah banyak memperdaya gadis yang naif dan baik baik.
Kalau korang nak tengok bukti, kami beri link asal tentang penipuan Ustaz Razis ni. Huh, layak ke dipanggil Ustaz?? -via Terbakor-
  http://hotlips-yuya.blogspot.co.uk/2012/10/sebarkan-ustaz-razis-penipu-sudah.html
 

Ustaz Razis Seorang Penipu? 

 

Sekiranya entry ini berunsur fitnah, maka celakalah penulis huhuhu... Bila membaca News Feed di Facebook. Ada seorang rakan share satu post berkenaan seorang Ustaz yang menipu. Menipu perempuan, menipu duit dan bermacam tipu lagi. Siapakah Ustaz Razis, betulkah individu yang dikenali Ustaz Razis ini penipu ?

Setelah membaca komen dan membuka Facebook Ustaz Razis ini, penulis perasan sesuatu. Penulis kenal dengan individu yang digunakan untuk cover Facebook Ustaz ini. Kawan kepada kawan penulis yang bernama Wan. Ustaz ini meletak gambar bersama seorang kawan penulis, pelukis kaligrafi.


Penulis kenal Wan semasa belajar di Universiti dahulu, Nur Gajir pula kawan sekampung Wan, bersekolah dan membesar bersama.


Jika benar seperti didakwa, harap pendedahan ini mendapat pengajaran kepada orang ramai yang mungkin akan ditipu.



Ini kawan penulis, Wan yang berbaju putih bersama Nur Gajir berbaju hitam didepan.


Ini Nur Gajir bersama karya beliau. Boleh lihat banyak lagi karya beliau diblog beliau klik gajirkaligrafi.blogspot




Ini pula Ustaz yang di dakwa menipu bersama dengan Nur Gajir


Bila penulis bertanya pada Wan akan kisah si Ustaz ini, dia ada juga terbaca di Facebook kawannya si Nur Gajir ini. Menurutnya ada orang bertanya padanya berkaitan Ustaz ini. Nur Gajir menjelaskan, yang Ustaz ini cuma datang membantu sekali sekala di bengkelnya.


Ini apa yang dipaparkan di Facebook mengenai si Ustaz ini, jika berita ini tidak benar dan berunsur fitnah, minta kepada Ustaz Ini berhubung dengan penulis. Tinggalkan sahaja komen di blog ini.


Jika betul seperti yang didakwa, harapnya cerita ini menjadi iktibar kepada orang ramai dan moga Ustaz ini bertaubat, masih sempat.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------


Seperti di Wall Facebook :


Siapa kenal dengan orang ini ??
Nama : Mohd Razis b. Safinah Ismail

Sape yang pernah ada kes dengan dia,tolong buat report.Minta pihak berkenaan tangkap orang macam ni dari terus menipu orang lain.
Boleh baca komen-komen bawah gambar yang diupload salah sorang isterinya:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=4613807984429&set=a.4238798769433.2176034.1269434289&type=1&ref=nf


Boleh baca di blog ini juga:

-http://sozcyili.blogspot.com/2012/10/hati-hati-dengan-ustaz-ini.htm
l
-http://nordinjaafar.blogspot.com/2009/10/show-aidulfitri-09-open-house-
sana-sini.html?spref=fb
_____________


UPDATE :


by Dato' Siti Nurul Halizah : BIODATA 'USTAZ' RAZIS..

NAMA PENUH MOHD RAZIS BIN ISMAIL.
I/C NO. 821020-14-5185.
ALAMAT 90-17-2, APARTMENT PUTRA RIA, JALAN BANGSAR, 59200 KUALA LUMPUR (RUMAH IBU BAPA DIA).
PENIPUAN DIA :
(1)KAWIN DENGAN GADIS2 BAIK KEMUDIAN DITINGGALKAN (BERKAHWIN LEBIH DARI 11 ORANG - SUMBER DARI SIASATAN YANG DIBUAT).
(2)MELARIKAN DUIT ORANG NAK PERGI UMRAH MENGGUNAKAN SYARIKAT AL-FAJR & ZAHAFIZ
(3)MEMUNGUT DERMA UNTUK RUMAH ANAK YATIM DAN MAAHAD TAHFIZ YANG TAK PERNAH WUJUD...PERNAH MASUK PENJARA 2 KALI TAPI DIIKAT JAMIN OLEH KELUARGANYA.....bagaimana saya tahu? dari siasatan dan bukti2 dari balai polis, jabatan penjara, beberapa keratan akhbar tahun 2009...bukan fitnah tapi semua bukti ada pada saya

BAGAIMANA DIA MENIPU UNTUK BERKAHWIN? Berkenalan dgn wanita dlm masa yg singkat dan dilamar utk berkahwin utk mengelakkan maksiat. Seterusnya berjumpa dgn keluarga wanita (merisik & bertunang) dgn membawa adik2 dia (yg turut bersubahat) bersama saudaranya dari perak (sama ada turut bersubahat atau sebenarnya bukan saudaranya tapi diupah utk menipu). Akhirnya bernikah dgn membawa adik2nya dan saudaranya yg lain pula. KENAPA IBU BAPANYA TIADA MASA HARI PERTUNANGAN & PERNIKAHAN? Alasannya ibu bapanya dlm proses penceraian. Katanya bapanya sgt garang dan tak mengizinkan ibunya utk turut hadir atau ibunya akan dipukul (setiap alasan adalah berbeza dgn wanita2 lain). PENDAFTARAN NIKAH DI PEJABAT AGAMA TIDAK MENGGUNAKAN SISTEM KOMPUTER TAPI SECARA MANUAL. JADI PEMBOHONGAN STATUS BUJANG TIDAK DAPAT DIKESAN. Setiap wanita yg dikahwininya akan ditinggalkan dlm tempoh masa tertentu.

____________
ADUAN MANGSA :

1 - Hasmariza Md Hashim :dulu dia ada ambik buku kat syarikat tempat saya kerja...sudahlah buku tak dibayar, dia pula lesap entah ke mana..tanya isterinya, dia pun tak tahu!kemudian dia ada handle kursus kawin..dah bayar..dia pulak lesap dengan duit tu!mana-mana nakkan sijil meloponglah


2 - Fatonah Noordin : sblm ni razis ada guna fb baru untuk berkenalan dgn gadis2, iaitu,,,pengemis kasih ilahi..namun 2minggu selepas itu, akaunnya telah didelete dan tak dapat kesan hingga skrg

(nyaris berkahwin dengan lelaki ini juga)

3 - Hanani Hamid : Saya kenal pemuda ini smasa tinggal di Tmn Cheras Indah, (dkat Tmn Shamelin Perkasa) sekitar thun 2003-2005. Msa tu dia plajar tahfiz di masjid Tmn saya. Dia mgjar anak2 sya mgaji swaktu lapang. Lost contact dlm stahun lebih, pastu dia dtg rmah knalkn isteri pd kmi skeluarga ( no idea isteri no brapa). Slpas kmi pndah ke tempat bru, suami sy terkena dgn dia ( dia berhutang duit). Hp dia xdpt dihubungi, sy cba call ofis dia - PPIM. Staf disana cerita pasal dia yg bermasalah. & msa tu dia dh xkerja diPPIM). Antara masalahnya ialah songlap duit org2 yg nk gi Umrah dan ada rnai isteri msa tu thun 2007. L/ kurang stahun lpas tu, terbca dlm Harian Metro dia di tangkap, di dakwa dan dijatuhi hukuman, kalau xsalah atas tuduhan melarikan yuran peserta umrah. Bila baca kisah dia di sini, xsangka pula masih belum setel permasahalahan dia ni, esp masalah kahwin cerai. Saya berharap Mohd Razis Ismail, jika anda baca tulisan ini, bertaubatlah dan kembali kepada Allah. Jgn gunakan nikmat wajah yg tampan pinjaman Allah itu ke jln maksiat atau dosa. Jangan fitnahkan Islam dan ustaz2 yg ikhlas berdaawah krn Allah dgn apa yg telah anda lakukan. Akhir sekali, saya beristigfatar dan memohon ampun dr Allah jka tulisan ini mdpt murkaNya. Saya menulis atas alasn mengumpat yg dibolehkan dlm Islam iaitu mnceritakn keburukan seseorg pd org lain dgn harapan tiada lg yg jd mangsa dia. Razis, akak minta maaf sekali lg dan kembalilah pd Allah sebelum Razis di jemput DIA utk meninggalkan dunia ini.


4 - Shahril AlFandani : Dia memiliki sijil Darul Quran palsu..pernah berkhidmat sebagai Imam 1 di Masjid Al-Azim Pandan Indah 2004...Orang pandan banyak mengenali dia... Baru2 ni dlm bulan puasa dia kawin dgn org kedah hanya 3 hari je dapat duit terus belah...


5 - Yna Parera : pernah jmpe face to face.muke nmpak baik tp penipu..smga Allah bkk pintu hatinya untk brtaubt..

dy kawen ngn ank sdare a.ipr sy..bln 1 ary to.. dh to tggal gitu je isteri dy. tpn x dpt.senyap trus..bla jdi g2 tpon kt pjbt agma.bru thu si lelaki prnh kwen.mse nk kwen ngn ank sdra a.ipr ngaku bujang..sdgkn isteri brderet2...blh plok ckp.ada sdare mnggal..so mk ayh x blh dtg..tepat lak msenye..agknye yg dtg mse bertunang .pelakon tmbhan..mmg pandai blkon la!!geramnya...to la.mse ary brsnding,sorg dri dtg.mk yah x blh dtg sdre mnggl...sbln je .psto trus ilgkn dri..ckp g situ sini.last2 kol tpon trus x dpt smpai skrg.

6 - Mohamad Fazli Yusof : Semasa saya menyiasat beliau di Masjid pandan indah,KL, org masjid (jaw tinggi kat masjid) bgtau beliau dulu pernah jd Imam kat sini thn 2004. Menurutnya, beliau dah direject oleh banyak masjid sekitar kl-selangor krna menggunakn sijil palsu, juga diberitahu beliau ada menyeleweng wang Tahfiz beratus ribu nilainya, beliau juga dikatakan bernikah dgn gadis kolej dan meninggalkan gadis tersebut.

-->>Mohamad Fazli Yusof : Bulan lepas adik saya siasat beliau kat Kg Baru,KL... beliau pernah tinggal disana dulu, pegi tanya org kg, baru je sebut nama beliau org kg terus maki hamun beliau, katanya beliau dah kahwin 11x... org kg siap nyumpah ke dia mati nanti dlm longkang je xde org layan, bayangkan bro umur baru 30 dah kahwin 11x... Ape citer bro...
(Komen bwh pic ni : https://www.facebook.com/photo.php?fbid=4613807984429&set=a.4238798769433.2176034.1269434289&type=1&theater&notif_t=like)

7 - Ustaz Ridhuan Mohd Noor pun dah terkena :(komen bawah pic ni) "Ustaz Riduan Mohd Nor hihi....aduyaiii...geram rasa...ana setuju yg kena buat report,,jgn diam..nanti kesian yg lain"

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=486241068077435&set=a.215552238479654.59038.171309649570580&type=1&relevant_count=1


8 - Mohd Nazri : Ana penah kena dgn dia jgk..hampir 5 ribu utk kos rawatan sdangkan bru 2x rawatan..hmm..Moga Allah buka pintu hati dia.. (komen bawah pic ni)

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=486241068077435&set=a.215552238479654.59038.171309649570580&type=1&relevant_count=1


9 - Ieda Ismail : Kwn aku si 'Mrzroe Kambeng' ni la..kene tipu smpai nk dekat 10k.. tanya dia kalo nk taw citer..aku cuma tolong bg link je..hehe

Mrzroe Kambeng : Ada org bodo kena tipu lagi dgn razis ke? (komen bawah post ni)
https://www.facebook.com/AmenoWorldOfficial/posts/452572528120078


10 - Arza Azriq : Dia ni mmg giler!!..1 of my neighbour ustazah kawin ngn dia...masa mak perempuan x setuju beria2 pujuk mintak nk kawin..then bila dh kawin dia tinggalkan mcm tu...skrg ni bini dia tu dlm pantang beranak kembar...x penah balik since mengandung sampai skrg...mintak cerai x penah dtg mahkamah..ni mmg bapak segala penipu!!..Eeee...bodoh!!!.
.
(Komen bawah post ni : https://www.facebook.com/AmenoWorldOfficial/posts/486235528077989)
_____________
Fb lelaki ini:
https://www.facebook.com/profile.php?id=100004375505480


*Nasihat admin,gadis2 atau janda2 yang pernah,sedang atau akan terjatuh hati dengan dia,tolong angkat balik hati anda tu bawa lari jauh2...


*Gara-gara orang macam nilah yang membuat gelaran 'ustaz' tercemar.Menggunakan agama untuk mengenakan orang lain.
Ps : Moga kita, dibawah lindungan Allah sentiasa. 
 
http://adaberada.blogspot.co.uk/2012/10/ustaz-razis-seorang-penipu.html

Comments

  1. Salam Perkenalan,
    Maaf, ulasan berikut tidak ada kaitan dgn entri di atas.

    Saya ada terbaca entri sebelum ini berkait dgn kuliah ilmu Ustaz Shofwan. Sukacita maklumkan Ustaz Shofwan ada kuliah mingguan (setiap Ahad)di Musollah Ehsan, BBB (rumah saya). Butiran di blog saya. Tuan dijemput utk hadir kelas pengajian beliau pada 4 Nov.

    ReplyDelete
  2. tak tahu siapa nak di percaya ..

    * saya yg memperkenalkan blog ini kepada Dato' Abdullah al-Hadi Hj Muhamed.

    ReplyDelete
  3. dunia sekarang tak tau lah pak ngah, mcm2 boleh berlaku

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog