Sungai 5 Warna - Sungai Tercantik Di Dunia - Agungnya Ciptaan Allah S.W.T.




Cantik! Terkesima Keris melihat keindahan ciptaan Allah ini. Dinamakan sungai itu dengan nama Cano Crystals, ia telah diiktiraf sebagai sungai tercantik di dunia. Cano Crystals ini terletak di hutan simpan Serrania de La Macarena, Colombia. Sebuah negara bersebelahan dengan Venezuela

Mengapa Cano Crystals dicatatkan sebagai sungai yang tercantik walhal keadaannya sama dengan kebanyakan sungai-sungai lain yang ada di seluruh dunia? Kerana keindahannya wujud untuk satu tempoh di antara musim hujan dan musim kemarau. Di mana sungai ini akan dipenuhi dengan pelbagai alga yang membuatkan sungai ini kepada kelihatan cantik disinari lima warna dengan pelbagai corak serta warna yang berbeza-beza. 


Biarpun mempunyai alga yang banyak, air sungai ini tetap jernih dan tidak berkeladak. Membuatkan warna alga timbul lebih-lebih lagi apabila disinari dengan sinaran matahari. Ada rasa nak melawat?

Kalau nak datang boleh tetapi waktu yang benar-benar sesuai untuk melawat tempat ini adalah diantara musim hujan dan musim kemarau sahaja. Tambahan anda kena pandai naik kuda! Kuda merupakan satu-satunya pengangkutan yang dapat bawa anda ke destinasi sungai tercantik di dunia ini.








Yang ini buatkan Keris kagum. Warna alga dan kejernihan air sungai itu membuatkan pemandangannya sangat indah. Inilah ciptaan Allah. 

 
http://keris7lok.blogspot.com

Comments

Popular posts from this blog