CATATAN KISAH KENDURI
Meriahnya Kenduri Kahwin Di Kampung 


Sebahagian jemputan yg hadir malam ini

Jemputan rasmi ikut kad adalah esok. Tapi seperti biasa di kg, org ramai mula datang berbondong2 malam ini lagi. Mulai pukul 8 mlm tadi, tetamu tak putus2 datang ke rumah biras aku (suami kpd kakak emak Adam) yg mengadakan majlis sempena perkahwinan anak sulung mereka.

Nasib baik ramai sanak saudara dan jiran2 sekampung yg membantu. Aku sekeluargapun tolong apa yg patut.

Menurut abg kpd biras aku tu ayam utk malam ni sebanyak 70 ekor habis. Jika seekor ayam dikerat 18 oops katalah 14, jumlahnya dah dekat 1000 potong. Kalau sebanyak itu habis, bayangkan berapa ramai tetamu mlm ni. Selain ayam goreng ada macam2 lauk lain di samping soto.

Soto habis pukul 10:10 mlm tadi. Nasi dan lauk2 mungkin cukup utk 10- 20 org saja lagi ni. Skrg dah pukul 10:45 tapi masih ada tetamu yg datang.
Ngam2 aje hidangan.

Skrg ni org2 yg rewang sedang berehat sambil dihiburkan oleh mereka yg suka berkaraoke. Ada yg sedap juga nyanyiannya. Boleh kalahkan budak2 AF kalau diberi peluang.

Aku sedang berehat di bawah pokok rambutan sambil buat posting ni. Lepas ni nak sambung basuh pinggan.

Esok rasanya mesti lebih ramai tetamu.

Aku kena minum kopi tongkak ali malam ni utk mengembalikan tenaga. Jangan emak Adam yg jadi sasaran sudahlah hahaha 
 
 http://yunusbadawi.blogspot.com

Comments

Popular posts from this blog